1
Klocka ditt nvidia Grafikkort ENKELT!
Postat av Twinkel den 8 Januari 2007, 22:59
135 kommentarer · 2 570 träffar
Tjenare!
För er som är sugna på att klocka erat nvidia grafikkort så ska jag förklara hur man gör utan några extra program, utan istället använda nvidias egna klockfunktion.
Gör så här :
Start -> Kör
skriv in : regedit
Sedan öppnar du mappen : HKEY_LOCAL_MACHINE
Sedan : SOFTWARE
Sedan : NVIDIA Corporation
Sedan : Global
Sedan : NVTweak, så du ser lite olika ikoner i högerspalten.
Sedan i Toolboxen trycker du på "Redigera" och sedan "Nytt" och sedan DWORD-värde.
Skriv "coolbits" (filnamnet)
Sedan högermusen på filen "coolbits" och tryck på "Ändra".
Under Data: ändrar du från 0 till 3.
Sedan OK
Du kan nu stänga ner Registereditorn.
Gå till skrivbordet
Högermusen -> Egenskaper -> Inställningar -> Avancerat -> Välj ditt Grafikkort bland flikarna.
När du kommit in till Grafikkortsinställningarna så ska det finnas en ny menyknapp som heter "Clock Frequency Settings"
Sådär, nu vart det klart. Nu kan du välja "Manual overclocking" och börja klocka.
OBS! Jag tar inget som helst ansvar för om någon händer med din dator medans du experimenterar med detta!
För er som är sugna på att klocka erat nvidia grafikkort så ska jag förklara hur man gör utan några extra program, utan istället använda nvidias egna klockfunktion.
Gör så här :
Start -> Kör
skriv in : regedit
Sedan öppnar du mappen : HKEY_LOCAL_MACHINE
Sedan : SOFTWARE
Sedan : NVIDIA Corporation
Sedan : Global
Sedan : NVTweak, så du ser lite olika ikoner i högerspalten.
Sedan i Toolboxen trycker du på "Redigera" och sedan "Nytt" och sedan DWORD-värde.
Skriv "coolbits" (filnamnet)
Sedan högermusen på filen "coolbits" och tryck på "Ändra".
Under Data: ändrar du från 0 till 3.
Sedan OK
Du kan nu stänga ner Registereditorn.
Gå till skrivbordet
Högermusen -> Egenskaper -> Inställningar -> Avancerat -> Välj ditt Grafikkort bland flikarna.
När du kommit in till Grafikkortsinställningarna så ska det finnas en ny menyknapp som heter "Clock Frequency Settings"
Sådär, nu vart det klart. Nu kan du välja "Manual overclocking" och börja klocka.
OBS! Jag tar inget som helst ansvar för om någon händer med din dator medans du experimenterar med detta!