1
100% cpu-användning :(
Postat av Fil0sofen den 28 December 2006, 00:14
17 kommentarer · 30 träffar
Hej, jag har ett jättestort problem. Min cpu används till 100% när jag gör små aktiviteter. T. ex. när jag suddar ut en text eller scrollar i ett fönster används datorn till 100%. Det går inte att kolla på film heller utan att det blir hackigt..
Har nyss formaterat om datorn och installerat allt som behövs och i den ordningen man ska göra det i. Har t.o.m. laddat ned nya drivrutiner till grafikkortet, eftersom det blir fpsdrop när jag spelar counter-strike.
Någon som är haj på datorer och vet hur jag ska lösa detta problem? Är ytterst tacksam för goda råd!
Dator:
Amd Athlon 64 Processor 3000+
Hitachi 160 gb SATA2
512 mb RAM
Realtek AC'97 Audio
Har installerat drivrutiner för alla komponenter och Windows Servicepack 2.
Ähh det löste sig med datorn och counter-strike. Avinstallerade bara alla drivrutiner och installerade om alla (agp-drivrutinen först). :D:D Jätteglad!
Har nyss formaterat om datorn och installerat allt som behövs och i den ordningen man ska göra det i. Har t.o.m. laddat ned nya drivrutiner till grafikkortet, eftersom det blir fpsdrop när jag spelar counter-strike.
Någon som är haj på datorer och vet hur jag ska lösa detta problem? Är ytterst tacksam för goda råd!
Dator:
Amd Athlon 64 Processor 3000+
Hitachi 160 gb SATA2
512 mb RAM
Realtek AC'97 Audio
Har installerat drivrutiner för alla komponenter och Windows Servicepack 2.
Ähh det löste sig med datorn och counter-strike. Avinstallerade bara alla drivrutiner och installerade om alla (agp-drivrutinen först). :D:D Jätteglad!