1
jobbigt grafikkortsproblem!
Postat av rattata den 8 Oktober 2006, 12:07
6 kommentarer · 109 träffar
Jag har ett FX5200(old n bad) som kanske är på väg mot sitt slut jag vet inte. Iaf efter att jag suttit en stund och kollat runt lite på nätet, alltså inga spel eller något sånt, så blir skärmen typ lila sen vit, sen måste man reboota, när jag sen startar datorn igen så får man ju alltid upp den där "Ett allvarligt fel har orsak.. bla bla" men det står också att det som orsakade problemet är min drivrutin, det står att jag ska testa ladda ner den senaste drivrutinen eller minska accelerationen vid ritåtgärder. Första ggn hade jag 72.56 t.ex och har nu nyaste drivisen, men problemet kvarstår. har testat sänka accelerationen (kontrollpanelen > bildskärm > inställningar > avancerat > felsök). MEN inget funkar! Datorn kollapsar ungefär en gång varje timme ibland mer ibland mindre.
NÅGON som varit mer om liknande och löst situationen utan o köpa nytt graffekort? Jag ska nämligen bara ha datorn 4 månader till ungefär.
NÅGON som varit mer om liknande och löst situationen utan o köpa nytt graffekort? Jag ska nämligen bara ha datorn 4 månader till ungefär.