Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Datorproblem - bluescreen

Postat av iSuck den 15 September 2006, 19:55
5 kommentarer · 30 träffar
Okej grabbar såhär gick det till..

I förrgår kväll surfade/spelade jag som vanligt och hade det mysigt på min dator, som fungerat skitbra utan några som helst problem i en längre tid. Efter ett tag blev jag trött och stängde av den.

Nästa dag när ja kom hem från skolan och slog på den igen kunde jag inte boota windows, jag kom bara till den där blåa bilden där det står att "Windows startas. Wtf? Jag rebootade och försökte igen, men samma sak hände.. okej, den kanske laddar ovanligt segt tänkte jag och gick därifrån för att ladda i lugn och ro. Men när jag kom tillbaka efter ca 5 min stod den fortfarande och laddade.

Jaja okej får väl bli en format c: då, np. Satte i skivan och startar installationsprogrammet för xp. Det går bra i sisådär 4 minuter, sen får jag bluescreen -.- (din dator har blablabla för att förebygga problem yadayada"

-.-

wattafakk?!1 försökte ett par gånger men den stannar hela tiden..

Har testat att byta ut mina hårddiskar, och pröva i andra datorer samt bytt master och slave på alla, för att testa om det kan vara nån HDD det är fel på men icke..

Alltså, nu står jag verkligen i ett dödläge, jag kan varken komma in i windows, eller formatera den? vafan ska jag göra..Och vad ska snubbarna göra nere på service? Dom kan ju inte heller göra nånting... Är min dator helt kaputt? måste jag köpa ny?

Kanske inte rätt ställe att fråga nåt sånthär, men nån datorkunning dude måste väl finnas som kan ge mig tips..

Imorgon ska jag flasha BIOS, kan det hjälpa?

thxbye
Föregående tråd
Nästa tråd

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 5 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..