Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Steelpad S&S , en besvikelse.

Postat av osi den 30 Juli 2006, 04:58
41 kommentarer · 226 träffar
Tjenare!

Sitter här nu sent som F**n med min nyss inköppta Steelpad S&S.

Jag har sedan tidigare kört med en Icemat 2nd Edition + Razer Diamondback. Efter ett tags användning märkte jag att mina fötter på musen var helt slut, inget glid kvar alls och jag börjar kolla runt lite efter skatez. Väl inne på nätet tänker jag att jag lika gärna kan testa någon ny musmatta, har suttit på denna icemat nu i 1 år.

Efter en massa läsningar och reviews på olika mattor står det klart att Steelpad S&S ligger högt uppe på listan över bra mattor.
Jag tar och beställer den och fick den på posten idag. Nu när jag kom hem för ett par timmar sen packade jag såklart upp den och testar den.

Det var den ABSOLUT, by far, VÄRSTA musmattan jag testat i helve mitt liv tillsammans med razer db. Jag förstår inte hur folk kan säga "det är den bästa musmattan...".

Tidigare har jag som sagt kört med Icemat 2nd Edition samt Qpad + diverse andra. Efter ca 15 secs användning packar jag ihop min helt nyinköppta Steelpad S&S och tar upp Icematen igen, nu med de nya glidzen på ( hyperglidez ) blev det som att skära i smör med ett samuraisvärd, fruktansvärt bra glid.

Icemat 2nd Edition + Razer Diamondback + Hyperglidez = Ruskigt skönt "glid", det är noll-resistant så det glider så bra det bara kan glida ;), inte någon rocky-mountain yta som steelpad S&S har hehe.

Inte någonstans läste jag att Steelpad S&S hade en så fruktansvärt knottrig yta... Nu vet jag inte om det bara är att den inte passar så bra till Razer DB eller inte men det är som sagt den absolut värsta musmattan jag haft i min ägo ;).

Egentligen borde alla nollresistanta mattor vara bäst, såsom Icemat med tanke på att det är glas vilket minimerar motstånden maximalt.

Till er Razerälskare utfärdar jag nu en varning ( bortsett från er myskos som redan har en steelpad s&s ) att INTE köpa en Steelpad S&S. 1. Den är inte skön tillsammans med musen. 2. Ytan är FÖR knottrig, det känns som att dra musen över något riktigt motståndsaktigt. 3. Den lär nog ÄTA skatez med den ytan skulle jag tro. 4. Den ligger inte helt bra på bordet heller faktiskt, där leder Icemat med hästlängder för den har små fötter under som är gjorda av gummi meddans Steelpad har typ "korvat lim" som ska greppa fast den, funkar sissådär.

Nu till min fråga/reflektion -
Hur kan ni som säger att den "äger" tycka att Steelpad S&S är skön med den fruktansvärt knottriga ytan? Det glidet ni påstår att ni har verkar inte funka för fem öre hehe, det är liksom mer på mattan som stoppar än låter musen glida över :).
Men men,detta kanske bara är med Razer DB som det upplevs.

Steelpad S&S var verkligen inget för min del som ni nyss kanske klurade ut =). Kommer nog att använda in Icemat ett tag till bara att emellanåt köpa lite nya skatez istället.

Ha det gött nu folks!

Over 'n Out!
Föregående tråd
Nästa tråd

41 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar