Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Stora problem! Hjälp!!

Postat av Brat123 den 19 April 2004, 23:53
11 kommentarer · 50 träffar
Har precis byggt i hop nya datorn(Efter instruktions bokens anvisningar). Den har ett radeon 9600 kort och moderkortet stödjer AGP8X. När jag hade byggt ihop datorn så pluggade jag in allt på sina platser, skärm sladden i radeon kortet osv. Startar datorn, den går igång, men inte skärmen. Det står "no signal". Så jag prövade mitt gamla graffekort i burken. Geforce 2 GTS på 4X.... Det kanske va ett grovt misstag av mig, men just då tänkte jag att Vad kan hända? "No signal" igen eller att det gamla grafikkortet går sönder. Jag sätt in det gamla kortet och efter ca 20-30 sek smäller det till i burken men inget mer händer, skärmen funkar, datorn är igång. (När detta händer, så är jag i boot sekvensen, alltså första gången man startar. inget op. system eller nått) Jag har fortfarande inte fått i gång nya datorn eftersom jag inte vågar sätta in grafikkortet jag använder just nu... Min fråga: Vad fan kan ha hänt? Vad va det som small? Och vad ska jag göra?? :|

Dator:

Asus A7N8X-E Deluxe nForce2 Ultra400

AMD Athlon XP3200+ Barton 2.2GHz 400MHz

Radeon 9600 256 mb DDR

Samsung 512Mb PC3200/DDR400 DDR 184pin 400MHz

Spire WhisperRock IV 21dBA SocketA (max XP3200+)

Western 200Gb 7200rpm 8Mb cache S-ATA

LITE-ON DVD-ROM 16X DVD/48X

Standard 1.44Mb 3.5 floppy

Antec LANBOY-EC Aluminium 350W True Power ATX
Föregående tråd
Nästa tråd

11 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 11 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..