Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

CMOS fel.

Postat av tweeak den 17 Juli 2006, 17:19
1 kommentarer · 354 träffar
Hejsan.

Jag har ett problem med min dator.

När jag startar min dator, så kommer det upp "CMOS settings bad" eller "CMOS checksum bad"..

Eller så startar inte skärmen. Då jag byter BIOS batterie, så kan skärmen starta. Men då blir det CMOS bad. Så får jag gå in i BIOS och fixa till inställningar, men även om jag sparar och avslutar och startar om datorn. Så fungerar inte skärmen när jag sparat mina nya inställningar i BIOS.

Det blir så hela tiden. Men förut, så kunde jag byta BIOS batterie, så funkade datorn. Men nu går det inte längre, nu är det alltid några av dom felen.

Jag har XP-skivan i, om det nu skulle ha nån betydelse.

Jag bad en datorbutik om hjälp, om dom sa något om att jag skulle nollställa "CMOS".. med hjälp av att flytta på bygeln som sitter nednaför BIOS-batteriet. Och det gjorde jag, men det hjälpte inte så mycket. Dock vet jag inte om jag flyttade på rätt.

Så jag undrar, om någon av er vet felet? Jag vore tacksam för hjälp & tips! :)
Föregående tråd
Nästa tråd

1 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 1 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..