Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Dator Problem :/ Hjälp!

Postat av KewDoit den 2 Juli 2006, 16:00
5 kommentarer · 282 träffar
Jag har ett ganska stort problem...

Det handlar om min dator. Jag satt vid datorn en helt vanlig dag och gjorde inget speciellt... Plötsligt!

KAPOOOW!

Sa det och så hoppade bluescreenmonstret fram och skrämde skiten ur mig med sin spell "Blue Screen" och kort därefter stängs datorn av. Jag blir aningen konfunderad och provar att starta datorn igen...

Den funkar då inte riktigt som den ska... När man har loggat in och allt så får Steam ett litet error som gör att det inte startas och så fort jag försöker starta ett program, spel eller en film så får explorer error och startas om.

Jag blir ännu mera konfunderad och kör en sv_restart 1 på datorn en gång till och nu då man ska komma till "välkomstskärmen" så kommer det ännu ett bluescreenmonster och castar sin spell ännu en gång.

Så efter det fick jag inte igång datorn mer. Den bluescreenar bara förr eller senare och vägrar komma in till Windows.

Så jag tog mod till mig och formaterade om datorn. Sagt och gjort, formaterad blev den. Jag börjar installera XP... ... ... ... ... Klart med filkopiering, datorn startas om om 15 sek. Datorn startas om. Den kommer till installationsskärmen... Där egentligen "Välkomstskärmen" är.

Den installerar och pillrar tills det står att det är 14 minuter kvar och den registrerar produkter eller något sånt. Där bestämde den sig för att stanna och ta en fika... En lite för lång fika, Datorn får en bluescreen som säger något om en "nv4disp.dll" fil ungefär... Någonting sånt. Sen står det en massa text på bluescreenen också. Blablabla, pröva att installera om grafikkortet, byt grafikkort o.s.v. Jag provar igen, nu bluescreenar datorn ännu tidigare än innan, vid 29 minuter. Jag låter den vila ett par timmar och då kommer den ända till 9 minuter innan bluescreenmonstret hälsar på än en gång.

Jag blir arg och formaterar om datorn en gång till. Nu bluescreenas den strax efter formateringen och säger något om en annan .dll fil. Jag förstår inte så mycket, hur kan det bli ett error på en nyformaterad, orörd hårddisk? Det ska ju inte ens finnas några filer?!? Jag blir frustrerad och skriker ett litet "oogowOOW" men den funkar inte ändå.

Nu har jag försökt med det mesta men inget tycks fungera...

Nu efter man har kopierat alla filer till XP och datorn startas om kommer man inte ens förbi där CD-ROM boot saken är,
det står
"NTDLS Saknas.
Håll in CTRL + ALT + DELETE för en omstart"

Så nu kommer man inte ens till XP Logo skärmen eller nånting...

Hjälp mig fragbite!!! Vad ska jag göra? Jag tror inte att det finns en tråd med mitt exakta problem och jag har även sökt litegrann utan resultat så jag gjorde en egen tråd.

Den som hjälper mig kan vänta sig en belöning! (kanske)

Hoppas någon vänlig själ därute hjälper mig med mitt problem...

Ursäktar för eventuella stavfel.
Föregående tråd
Nästa tråd

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 5 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..