1
frekvens på skärmen
Postat av pdaddy den 18 Mars 2006, 00:12
3 kommentarer · 107 träffar
Hej!
Har ett litet problem som lyder såhär:
Jag sätter igång datorn och får "Ingen frekvens blabla" tills jag kommit fram till windows, då blir skärmen fullt fungerande.
...altså funkar inte skärmen i biosen m.m. och jag kan inte ändra någonting, för att jag inte ser.
Någon som vet vad det kan bero på att det händer så?
Stunderna innan det hände:
Jag skulle titta på film på tv, och kopplade in tvn en sec, men fick svartvit skärm, så jag ångrade mig för jag orkade inte pilla på det och ställde tillbaka skärmen på datorn och lutade mig tillbaka och tittade på filmen.. men 1.40 i filmen så hakar datorn upp sig och jag rebootar med reset knappen. Då märker jag detta att ingen frekvens hittas i bios m.m.
ungefär så var det..
väldigt tacksam för seriösa, genomtänkta svar!
**EDIT**
ASUS moderkort
AMD64 Athlon 3000+
Radeon 9600
Har ett litet problem som lyder såhär:
Jag sätter igång datorn och får "Ingen frekvens blabla" tills jag kommit fram till windows, då blir skärmen fullt fungerande.
...altså funkar inte skärmen i biosen m.m. och jag kan inte ändra någonting, för att jag inte ser.
Någon som vet vad det kan bero på att det händer så?
Stunderna innan det hände:
Jag skulle titta på film på tv, och kopplade in tvn en sec, men fick svartvit skärm, så jag ångrade mig för jag orkade inte pilla på det och ställde tillbaka skärmen på datorn och lutade mig tillbaka och tittade på filmen.. men 1.40 i filmen så hakar datorn upp sig och jag rebootar med reset knappen. Då märker jag detta att ingen frekvens hittas i bios m.m.
ungefär så var det..
väldigt tacksam för seriösa, genomtänkta svar!
**EDIT**
ASUS moderkort
AMD64 Athlon 3000+
Radeon 9600