Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Dela bredband

Postat av fedekugen^^^^^^ den 28 Februari 2006, 17:09
7 kommentarer · 131 träffar
Tja, jag var precis och införskaffade mig en Dlink DI-604 router.

Min fråga till er är:

Kan den dela ut bredbandet till mer än 8 datorer? Eller behövs det en hub för att lösa detta?

Jag har BBB och har tänkt koppla det så här: Modem -> Routern (4 portar) -> Switchen (8 portar) -> 8 datorer.

Kommer det att fungera att sedan koppla in 8 datorer i switchen och sen att alla får del av bredbandet? För tidigare har jag kört med en 5 portars Netgear Router (en del år på nacken) och då har det inte funkat för dem som sitter i switchen eftersom switchen bara fått 5 ip-adresser(eller så var det så att routern inte fungerade tillsammans med switchen, kommer inte riktigt ihåg). Eller behöver jag en hub mellan router och switch?

Om ni inte är helt säkra så svara inte är ni snälla, skulle behöva ha reda på svaret snarast så jag kan lämna tillbaka skiten i obruten förpackning.
Föregående tråd
Nästa tråd

7 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 7 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..