1
FPS Till er med FPS problem!
Postat av dajjson den 1 Februari 2006, 14:42
32 kommentarer · 256 träffar
Tjena!
Jag har alltid haft problem med min FPS !
Från början trodde jag att det var mitt grafikkort och ramminne så jag köpte 512ram minne mer och ett 6600GT!
Det blev inte alls bättre! så jag tänkte att sakerna inte fick tillreckligt med ström! så jag köpte ett nytt nätagg på 425w!
Det blev inte heller bättre! och Fps droppsen blev bara mer och mer! tillslut var jag nere på 65 fps med:
1024ram
GeForce 6600GT
425W nätagg
= ca: 3000kr
Så jag tänkte att det var kylningen! så jag köpte ett nytt chassi med 2st chassifläktar!
men det blev inte bättre!
Igår satt jag o pilla med datorn som jag alltid gör när jag har tråkigt! jag såg massa damm och tog såklart bort det!
Jag tänkte att det kunde finnas damm vid processorn så jag tog bort processorn!
då såg jag damm på baksidan av prcessor fläkten så jag tog bort det med lite papper!
Sen satte jag tillbaka allt och starta datorn och sökte Mix!
Medans jag väntade på att folk skulle skriva så startade jag cs!
då såg jag 100fps! inte ens när jag tröck på Refresh servers så droppa den!
Jag hoppades att jag kunde ha fixad det!
Och det hade jag!
Jag provade sätta tillbaka de gamla grejerna jag hade innan (äldre gaffekort och 512ram)
då hade jag också 100fps konstant!
så jag har alltså lagt ner ungefär 3500kr när felet var så jävla enkelt!
Det jag vill säga till er med fps drops! DAMM! DAMM! DAMM!
ta bort det!
Sen för en diskution så undrar jag :
Har ni gjort något liknande misstag som jag?
Hoppas att ni med FPS dropp provar ta bort allt damm! blir säkert mycket bättre!
GLHF!
Jag har alltid haft problem med min FPS !
Från början trodde jag att det var mitt grafikkort och ramminne så jag köpte 512ram minne mer och ett 6600GT!
Det blev inte alls bättre! så jag tänkte att sakerna inte fick tillreckligt med ström! så jag köpte ett nytt nätagg på 425w!
Det blev inte heller bättre! och Fps droppsen blev bara mer och mer! tillslut var jag nere på 65 fps med:
1024ram
GeForce 6600GT
425W nätagg
= ca: 3000kr
Så jag tänkte att det var kylningen! så jag köpte ett nytt chassi med 2st chassifläktar!
men det blev inte bättre!
Igår satt jag o pilla med datorn som jag alltid gör när jag har tråkigt! jag såg massa damm och tog såklart bort det!
Jag tänkte att det kunde finnas damm vid processorn så jag tog bort processorn!
då såg jag damm på baksidan av prcessor fläkten så jag tog bort det med lite papper!
Sen satte jag tillbaka allt och starta datorn och sökte Mix!
Medans jag väntade på att folk skulle skriva så startade jag cs!
då såg jag 100fps! inte ens när jag tröck på Refresh servers så droppa den!
Jag hoppades att jag kunde ha fixad det!
Och det hade jag!
Jag provade sätta tillbaka de gamla grejerna jag hade innan (äldre gaffekort och 512ram)
då hade jag också 100fps konstant!
så jag har alltså lagt ner ungefär 3500kr när felet var så jävla enkelt!
Det jag vill säga till er med fps drops! DAMM! DAMM! DAMM!
ta bort det!
Sen för en diskution så undrar jag :
Har ni gjort något liknande misstag som jag?
Hoppas att ni med FPS dropp provar ta bort allt damm! blir säkert mycket bättre!
GLHF!