1
Bra dator?
Postat av j@zz den 10 Januari 2006, 20:41
18 kommentarer · 133 träffar
Hej! Nu är det så att jag har tänkt köpa en dator men jag har en välldigt låg budget som nu är på ca.4000 kr men jag sparar pengar hela tiden så den ökar då och då. Men nu är det så att min mamma har fått ett erbjudande på en dator som var billig och bra, tycker jag iaf. Men jag är inte så kunnig innom datorer så jag frågar er FBare om det är en så bra dator somm jag kan/ska köpa. Här kommer faktan om datorn:
*Intel Celeron D Processor 325 (2.53G Hz,533 FSB,256k cache)
*Windows XP home
*512 DDR2 SD RAM 400 M HZ
*80GB Hårddisk
*Integrerat Intel Extreme Graphics 2
Det är en Dell dator och med annan (bättre) proccesor(nånn 2.8 Mhz vet inte vilken) kostar allt (utan skärm) ca.3550. Men sen ska jag också uppgradera Grafikkortet men det kan jag nog fixa själv :D
Så nu till frågan: Är detta ett bra köp och funkar datorn till CS och nyare spel? (behöver ju inte dom absolut bästa grafik inställningarna, men det ska i alla fall flyta på bra)
Vill ha svar i dag i alla fall för om den ska köpas så måste jag göra det i morgon för det är erbjudande.
Over and out //j@zz
*Intel Celeron D Processor 325 (2.53G Hz,533 FSB,256k cache)
*Windows XP home
*512 DDR2 SD RAM 400 M HZ
*80GB Hårddisk
*Integrerat Intel Extreme Graphics 2
Det är en Dell dator och med annan (bättre) proccesor(nånn 2.8 Mhz vet inte vilken) kostar allt (utan skärm) ca.3550. Men sen ska jag också uppgradera Grafikkortet men det kan jag nog fixa själv :D
Så nu till frågan: Är detta ett bra köp och funkar datorn till CS och nyare spel? (behöver ju inte dom absolut bästa grafik inställningarna, men det ska i alla fall flyta på bra)
Vill ha svar i dag i alla fall för om den ska köpas så måste jag göra det i morgon för det är erbjudande.
Over and out //j@zz