Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Datorn startar sig sj m.m

Postat av osskie den 1 Januari 2006, 13:07
19 kommentarer · 432 träffar
Hejsan.
Fick problem med datorn för några dagar sen.
Startade igång datorn och direkt då jag kom till Bios-meddelanden lr vad det heter stod det "overclocking has failed, New CPU has been installed" och då jag loggat in osv stod det att datumet var fel, va konstigt tänkte jag och datumet var helt plötsligt inställt på 1980.
Jag ändrade tillbaka och gick in på "Den Här Datorn" där jag ser att en av mina hårddiskar inte svarar, ännu mer konstigt tänkte jag.
Startar om datorn och helt plötsligt svarar inte skärmen eller datorn längre.
Jag drar ut kablarna och dyker in i chassit för att se vad som är fel, men jag hittar inget. Stoppar in kablarna igen och trycker på startknappen men inget händer.
Kopplar ut kablarna och kollar i chassit så inte kablarna slitits ut men dem var kvar.
Precis då jag kopplat in alla kablar och trycker i PSU kabeln så drar datorn igång för fullt av sig själv och stänger av sig och startar igång sig själv som en julbelysning.
Varken reset eller Power knappen fungerar och skärmen visar ingen bild.
Ingenting fungerar..
Vill även nämna att jag aldrig försökt överklocka och att AI Overclocking inte var igång.

Skulle gärna vilja ha hjälp med det här problemet.

Mitt system är följande:
Asus P5P800
Intel Pentium 4 3.00ghz
Seagate 40gb IDE
Seagate 200gb S-ATA
ATi Radeon 9800Pro 128mb
TwinmOs 512mb
Hiper Type-R 580w PSU

19 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 19 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..