1
Grafikkortet
Postat av lajmarN den 5 December 2005, 08:39
23 kommentarer · 137 träffar
Att folk aldrig tröttnar på att göra dessa trådar förstår jag att ni tänker och jag fattar inte att jag orkar göra den.
Men nu är det så att jag tröttnat på mitt gamla ATI Radeon 9200SE 128MB.
Det är nämligen så att det stänger av datorn efter man lirat 1.6 i en timma och sedan t.ex. tabbar ur eller ibland t.o.m. vid mapbyte!
För att inte tala om smoke där jag har max 10-20 fps. :/
Jag tänkte nu köpa mig ett nytt grafikkort för runt 2000 kr..
Vet inte om detta stämmer men ett "x850GTO" ska väl vara rätt bra? Säkert skrivit fel på namnet, men skriv exempel på grafikkort för 2k så är ni snälla.
Ni som orkar får gärna länka så man kan se ingående information om det plus pris!
Säg gärna ett och annat om det också..
Längre än hit behöver ni inte läsa för att förstå tråden
Ni som tar er tid att läsa detta.. Ville bara påpeka att det inte är p.g.a. processorn som det laggar.. har en 3.6a P4 och 512 ram, tänkte dock skaffa lite mer till julen.
Mitt CS flöt på felfritt och hade kanske drops till 80 fps i smoke på aztec med min gamla 1.8, 128 ram och ett MX40 64MB graffe..
Tack på förhand alla snillen :)
Men nu är det så att jag tröttnat på mitt gamla ATI Radeon 9200SE 128MB.
Det är nämligen så att det stänger av datorn efter man lirat 1.6 i en timma och sedan t.ex. tabbar ur eller ibland t.o.m. vid mapbyte!
För att inte tala om smoke där jag har max 10-20 fps. :/
Jag tänkte nu köpa mig ett nytt grafikkort för runt 2000 kr..
Vet inte om detta stämmer men ett "x850GTO" ska väl vara rätt bra? Säkert skrivit fel på namnet, men skriv exempel på grafikkort för 2k så är ni snälla.
Ni som orkar får gärna länka så man kan se ingående information om det plus pris!
Säg gärna ett och annat om det också..
Längre än hit behöver ni inte läsa för att förstå tråden
Ni som tar er tid att läsa detta.. Ville bara påpeka att det inte är p.g.a. processorn som det laggar.. har en 3.6a P4 och 512 ram, tänkte dock skaffa lite mer till julen.
Mitt CS flöt på felfritt och hade kanske drops till 80 fps i smoke på aztec med min gamla 1.8, 128 ram och ett MX40 64MB graffe..
Tack på förhand alla snillen :)
Vad har ni i smoke?
63 personer har röstat