1
Amd vs Intel!!!?
Postat av Dildo den 17 Augusti 2005, 00:18
49 kommentarer · 138 träffar
Hej inpetna fragbitare! ni lär ha ett bra svar på min fråga!
nu är det ju så här att alla säger köp AMD, men säg min varför!!!
AMD:
alla datorer som jag har stöt på i mina dagar och dom har haft amd Processorer så är dom så jävla sega, det tar ett år innan det händer något!
å men nu kommer ni att säga VA det gör inte min i alla fall, ok kanske inte din men det har jag inte testat! jag har testa en massa nya amd och alla är lika danna ( But Way )????
Intel:
Å så har man intel, dom har allt funnis och dom leverar mycket bra Processorer, bra prestanda & dom klara av det mesta, det går fort i vilken fall om man har 128mb - 512 - 1024, det kvittar dom funkar alltid som dom ska!
Varför är det så? alla amd älskare säg mig varför!
0; 0; 0; 0; 0;-
Ok en sak till!!!
den enda Processoren som jag tror kan ha en sådan bra prestanda är:
AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket 939 2MB, BOXED m/fläkt
En sak till, vi ska jämnföra två ungefär lika dana Processorena ifrån varje Processor tillverkare!
Amd:
AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/fläkt
Pris = 3.795:-
Intel:
Intel Pentium D 830 3.0GHz Socket LGA775, 2MB, EM64T, BOXED m/fläkt
Pris = 3.390:-
Vilken av dom är bäst?
Vilken av dom får man den bästa datorn, vilken arbetar snabbast!
hmm snälla svara på detta alla fragare
(alla stav fel & sådant skit i det va!)
Mvh
En undrare!!!
Tack till alla bra svar! (om det var svar i alla fall några! )
Tack Ettis sidan var jätte bra!
Har sak till att tilll läga!
Bara för att det står 4000+ betyder det inte att den ligger på 4000Mhz om ni läser vidare så står det 2.4GHz! alltså Amd fick inte använda sig av den riktiga betäkningen ( grejen) (eller vad man ska säga! ) 4000+ motsvarar 2.4GHz i intel! ( till dom som har förståt de! ) så jag jämnför en 2.4 med en 3.0 förutom att amd är i 64bit!!!!
nu är det ju så här att alla säger köp AMD, men säg min varför!!!
AMD:
alla datorer som jag har stöt på i mina dagar och dom har haft amd Processorer så är dom så jävla sega, det tar ett år innan det händer något!
å men nu kommer ni att säga VA det gör inte min i alla fall, ok kanske inte din men det har jag inte testat! jag har testa en massa nya amd och alla är lika danna ( But Way )????
Intel:
Å så har man intel, dom har allt funnis och dom leverar mycket bra Processorer, bra prestanda & dom klara av det mesta, det går fort i vilken fall om man har 128mb - 512 - 1024, det kvittar dom funkar alltid som dom ska!
Varför är det så? alla amd älskare säg mig varför!
0; 0; 0; 0; 0;-
Ok en sak till!!!
den enda Processoren som jag tror kan ha en sådan bra prestanda är:
AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket 939 2MB, BOXED m/fläkt
En sak till, vi ska jämnföra två ungefär lika dana Processorena ifrån varje Processor tillverkare!
Amd:
AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/fläkt
Pris = 3.795:-
Intel:
Intel Pentium D 830 3.0GHz Socket LGA775, 2MB, EM64T, BOXED m/fläkt
Pris = 3.390:-
Vilken av dom är bäst?
Vilken av dom får man den bästa datorn, vilken arbetar snabbast!
hmm snälla svara på detta alla fragare
(alla stav fel & sådant skit i det va!)
Mvh
En undrare!!!
Tack till alla bra svar! (om det var svar i alla fall några! )
Tack Ettis sidan var jätte bra!
Har sak till att tilll läga!
Bara för att det står 4000+ betyder det inte att den ligger på 4000Mhz om ni läser vidare så står det 2.4GHz! alltså Amd fick inte använda sig av den riktiga betäkningen ( grejen) (eller vad man ska säga! ) 4000+ motsvarar 2.4GHz i intel! ( till dom som har förståt de! ) så jag jämnför en 2.4 med en 3.0 förutom att amd är i 64bit!!!!