Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Ljudkorts inställningar N' stuff

Postat av senapsbomben den 30 Juni 2005, 20:48
1 kommentarer · 127 träffar
Rakt på sak : Jag har ett Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS i min burk. Som ni insatta säkert vet så är det inte det nyaste kortet på marknaden och det är ungefär därför jag skriver denna tråd. Det problem jag upplever tror jag själv beror mitt headset, inte på mitt ljud kort men jag är trots allt inte så insatt på denna genren av hardware. Problemet är att i cs så hör jag ganska dåligt vilken sida ljuden kommer på och jag hör inte ett dugg om dom kommer framför mig eller bakom mig. Detta är ett otroligt störande moment då du inte får nån uppfattning alls om hur spelet utspelar sig. Inte bara att höra motstånd utan även om din medspelare t.ex. kaster en flash så hör du inte var den är så du tittar bort åt och ändast litar på slumpen och blir vit som i ett isbjörns *****. . .

Plus om du går in på THX ljudkorts inställningarna så verkar det bara gå och ändra på : FRONT LEFT und FRONT RIGHT vilket också känns lite konstigt.

Låt oss nu sammanfatta detta för att det ska bli lite mer klart för er i några frågor :

1. Mitt headset kostade ca. 300 kr i affären och heter Logitech prenium sterio headset... Är detta headsetet rent av skit?

2. Tror ni det blir bättre om jag köper ett mer rikt headset som steelpads nya 5h lr vad det nu heter?

3. Om jag nu köper steelpads nya headset ska jag slita ut mitt ljudkort och köra på deras inbyggda ( har dom ett ? ) och på moderkortet eller tror ni jag kommer höra fint med det headsetet på mitt nyvarande ljudkort?

4. Vad är bäst till cs vad det gäller ljud? Ljudkort eller inte?
Föregående tråd
Nästa tråd

1 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 1 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..