1
Socket A/462 - fläkt
Postat av n0pants den 13 Maj 2005, 09:45
13 kommentarer · 87 träffar
Tjo, jag har ett litet problem med min AMD xp , det är så att min dator blir överhettad och rebootar typ ibland osv, t.ex när jag spelar cs och min dator har varit på i några timmar så kan jag plötsligt lagga ur cs, sen när jag spelar WoW så kan datorn helt enkelt starta om, jag har tankat Motherboard monitor 5 och tittat på hur varm min dator blir, och resultatet var att den går upp i 60 grader Celsius :S
Så jag fråga runt lite och fick svaren att jag skulle köpa ny fläkt, men nu vet jag om jag ska göra det, eftersom med den socketen jag har måste jag typ skruva bort moderkortet och sen montera fast fläkten,
grejen med denna tråd är, borde jag skicka in den till min dator leverantör som finns i danmark och det tar 1 månad innan jag får tillbaka datorn, eller ska jag försöka testa datorn efter fel och sen försöka montera själv? har ni nå råd eller tips om vad jag kan göra? eller nå felkörnings program etc.
tack på förhand
Så jag fråga runt lite och fick svaren att jag skulle köpa ny fläkt, men nu vet jag om jag ska göra det, eftersom med den socketen jag har måste jag typ skruva bort moderkortet och sen montera fast fläkten,
grejen med denna tråd är, borde jag skicka in den till min dator leverantör som finns i danmark och det tar 1 månad innan jag får tillbaka datorn, eller ska jag försöka testa datorn efter fel och sen försöka montera själv? har ni nå råd eller tips om vad jag kan göra? eller nå felkörnings program etc.
tack på förhand