×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Ny dator, behöver er hjälp!

Postat av warNU den 11 Juni 2017, 21:23
2 kommentarer · 618 träffar
Hej,

jag behöver er hjälp med en ny dator. Hittills har jag satt ihop lite delar men det är endast en mall, såhär ser det ut so far: https://www.komplett.se/wishlists/437e0ddc-68c7-46e7-8467-7eb43cd35e84

Vad jag vill få ut av min dator:
- Jag vill kunna spela WoW på absolut högsta nivå, det ska vara den absolut bästa grafiken.
- Jag vill kunna ha 2 monitors och en stream igång på den ena samtidigt som jag kan spela.
- Jag spelar även DOTA & LOL, vill ha det på högsta, inget lagg. Kanske andra MOBA spel också.
- Den måste vara tyst. Vet att det saknas en kylare i länken, tänkte att ni kunde hjälpa mig med en bra och tyst kylare.
^ det är jätteviktigt att datorn ska vara tyst överlag, hade problem med ljudnivån med förra datorn

Min budget ligger på 10-15k, hade det varit möjligt att uppnå det jag skrev ovan för lägre än 15k så kör jag på det. Känns som att det går att pressa priset en hel del, senast jag byggde en dator var för ett par år sedan, känner mig ganska okunnig nu!

Hoppas ni kan hjälpa mig och ge mig era synpunkter på vad som är bra/dåligt och vad som borde ändras med det jag satt ihop hittills :)

Lite funderingar jag har; Hur viktigt är det med antal watt på nätagget? är 850 overkill? Jag tänkte köpa en SSD endast för att sätta windows på det, kanske något spel också. Räcker 120gb tror ni?

Vill helt enkelt maximera datorn för lägst pris och att den passar för det jag ska använda den till :D

Tack!

2 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 2 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..