Konstig bugg med grafikkort/cs.
Tjena!
Har den senaste veckan haft någon väldigt konstig bugg i CS. Varje gång jag blir flashad så blir det som att min digital vibrance åker ner till 50%. (Har 100% i vanliga fallet.) För att lösa detta så måste jag antingen trycka tab en gång eller trycka escape för att det ska gå tillbaka till normalt.
Detta har jag testat:
Tagit bort min drivrutin och installerat en ny.
Installerat drivrutiner som släpptes för något år sedan.
Installerat VibranceGUI. (Har ej testat SweetFX)
Formaterat datorn.
Återställt alla inställningar på skärmen.(BenQ XL2430T)
Har ni några tips på vad jag kan göra för att lösa detta? Sjuk irriterande.
Skrivet med min Android-mobil
Kan ju vara att det sväller pga kylan, någon liten vätska i det som reagerar på kylan - sväller?
Jag ser att du har en ovanlig händelse framför dig. Jag har tyvärr inget svar på varför det blivit så, men man kan ju bara spekulera i att det kanske var så att du var hög på cannabis och uppfattade den som större? Ursäkta om du tar illa upp men du verkar bara var en sådan person som knarkar och håller på!
Hoppas mina råd var bra!
Jag ser att du skriver lite korkat, jag har tyvärr inget svar på varför. Det var inte så att du var hög på cannabis när du skrev det där inlägget? Ursäkta om du tar illa upp men du verkar bara var en sådan person som knarkar och håller på!
ONT; Ingen aning d'o'h! Langa bild! :D~
Blir så när de laddas ur för mkt, överladdas eller kortsluts.
Se och lär! http://www.youtube.com/watch?v =-DcpANRFrI4&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v =QJCZ4ayioCU&feature=related
Senaste macbooksen har iaf Li-Po. Så länge man sköter dem rätt (och har rätt styrelektronik) så är de inte farliga.
De i filmen är ju helt rena/oskyddade li-po celler som förmodligen matas med rätt mkt ström... de är dessutom lite mer extrema för t.ex RC då de är byggda för att ge ifrån sig riktigt mkt ström i burst (typ upp till 150A), och inte hålla i dagar som en mobil.
"Li-Ion and LiPo batteries have essentially the same chemical make-up and are cared for in the same way; the differences are in how the cells are packaged and the type of electrolyte that is used."
En tankeställare, en nyare macbook håller i typ 5-6 timmar med en kapacitet på typ 5000-6000mAh, och en rejäl RC-bil drar slut på det på
~10 min. Skulle du köra RC-bilen med laptopbatteriet skulle det förmodligen blåsa upp som en ballong det med :)
EDIT: Man får inte punktera dem heller, precis lika farligt.
#16 kan svälla av att det ligger för länge också, det laddas ut med tiden, och Lithiumbatterier får inte laddas ur för mkt.