1
Lägre FPS än vad jag borde få?
Postat av noys den 15 Januari 2017, 10:53
3 kommentarer · 450 träffar
Jag har tvivlat ett tag nu på om jag verkligen får så höga FPS som jag borde få i spel. I en vanlig competitive i CS:GO får jag med 4:3 och låga grafikinställningar ändå bara runt 130-140 FPS. Som max 200, om jag kollar rakt ner i marken. Har haft denna dator i ungefär ett halvår och innan på min gamla dator, som jag fick såld för 2500 (alltså väldigt dålig), fick jag runt 120 FPS med samma inställningar. Eftersom att min nya dator kostade ungefär 5500 kr känner jag mig lite besviken då nästan alla datorer kan köra CS:GO men med min dator verkar något hålla tillbaka den eller så. Specs:
Chassi - Aerocool Battlehawk
Nätaggregat - Corsair VS450
Moderkort - Gigabyte GA-F2A88XM-DS2
GPU - Nvidia GeForce GTX 750Ti OC 2GB
CPU - AMD Athlon X4 860K Quad Core 3.7 ghz
RAM - Kingston HyperX Fury (DDR3) 8GB
Min kompis har ett GTX 650 men får 200-300 FPS, och det var när jag hörde det som jag blev nyfiken på vad jag kan göra för att få lika höga FPS som jag borde, om jag inte redan har det vilket skulle göra mig lite besviken. Jag har redan provat många olika metoder för att få ut högre FPS ur min dator, men inget har hjälpt. Tacksam för svar!
Chassi - Aerocool Battlehawk
Nätaggregat - Corsair VS450
Moderkort - Gigabyte GA-F2A88XM-DS2
GPU - Nvidia GeForce GTX 750Ti OC 2GB
CPU - AMD Athlon X4 860K Quad Core 3.7 ghz
RAM - Kingston HyperX Fury (DDR3) 8GB
Min kompis har ett GTX 650 men får 200-300 FPS, och det var när jag hörde det som jag blev nyfiken på vad jag kan göra för att få lika höga FPS som jag borde, om jag inte redan har det vilket skulle göra mig lite besviken. Jag har redan provat många olika metoder för att få ut högre FPS ur min dator, men inget har hjälpt. Tacksam för svar!