1
Köpråd: Gtx 1080 vs Gtx 1070 vs Gtx 1060
Postat av BaBeX den 7 November 2016, 19:59
25 kommentarer · 3 546 träffar
Köpråd: Gtx 1080 vs Gtx 1070 vs Gtx 1060
Ja, som rubriken lyder så behöver jag ett nytt grafikkort.
Vänder mig till er på Fragbite då jag behöver lite hjälp.
Hade väl tänkt att köpa mig ett kort som jag klarar mig på i några år då mina kort gjort sitt.
Är kräsen när det kommer till bra bild. Jag vill kunna maxa grafiken i de nysläppta spelen.
Min Budget: Max 8000:-, inte rädd att ta i.
Mina specs:
Gpu: GeForce GTX 650Ti x2
Cpu: i5 4570 3.2Ghz
Ram: 8gb
Monitor: 144hz
Vilket kort är mest prisvärt, av GeForce 1000-serie? "Bästa märket",Msi, Asus, Zotac etc? Och hur står sig korten när de ska användas till BF1 och CoD IW gaming?
Gärna lite personliga åsikter också :)
Har även lite andra korta funderingar: Klarar jag mig bra på 8gb ram för BF1 eller behövligt att uppgradera? Är min processor bra nog för BF1 eller behövligt att uppgradera den också?
Värt att invänta Black Friday, alt. Mellandagsrean?
Mvh: BaBeX
Ja, som rubriken lyder så behöver jag ett nytt grafikkort.
Vänder mig till er på Fragbite då jag behöver lite hjälp.
Hade väl tänkt att köpa mig ett kort som jag klarar mig på i några år då mina kort gjort sitt.
Är kräsen när det kommer till bra bild. Jag vill kunna maxa grafiken i de nysläppta spelen.
Min Budget: Max 8000:-, inte rädd att ta i.
Mina specs:
Gpu: GeForce GTX 650Ti x2
Cpu: i5 4570 3.2Ghz
Ram: 8gb
Monitor: 144hz
Vilket kort är mest prisvärt, av GeForce 1000-serie? "Bästa märket",Msi, Asus, Zotac etc? Och hur står sig korten när de ska användas till BF1 och CoD IW gaming?
Gärna lite personliga åsikter också :)
Har även lite andra korta funderingar: Klarar jag mig bra på 8gb ram för BF1 eller behövligt att uppgradera? Är min processor bra nog för BF1 eller behövligt att uppgradera den också?
Värt att invänta Black Friday, alt. Mellandagsrean?
Mvh: BaBeX