1
Svart skärm + omstart av datorn, vad kan problemet vara?
Postat av sajv4H den 17 September 2016, 23:50
5 kommentarer · 517 träffar
Hej!
Jag har inte spelat så mycket PC de senaste året men kopplade in burken nu i samband med att Legion släpptes.
Fick dock efter några dagar svartskärm, precis som att skärmen tappar kontakt med datorn men datorn fortsätter att gå.
Detta har gått över till att skärmen svartnar och datorn startar om sig direkt.
Ibland går det att vara igång några timmar innan det händer, ibland händer det direkt.
Det verkar som att efter första svartskärm+omstart så händer det mer ofta och snabbare inpå omstarterna.
Ser inget samband med att det händer under load, kan lika väl hända när jag surfar.
Kör Windows 10.
Under Windows XP/Vista/7 fanns det ett "WhoCrashedMe" program där man kunde se loggen på vad som fick datorn att stänga av, har ej hittat ett fungerande sådant till windows 10.
Någon som vart med om något liknande?
Specs på datorn är:
i7 4790k
GTX 770 2GB
16GB 1333Mhz Ram
Nått Asus-moderkort, tror det heter typ B-85, ganska litet kort.
Corsair 650w modular nätagg.
Jag har inte spelat så mycket PC de senaste året men kopplade in burken nu i samband med att Legion släpptes.
Fick dock efter några dagar svartskärm, precis som att skärmen tappar kontakt med datorn men datorn fortsätter att gå.
Detta har gått över till att skärmen svartnar och datorn startar om sig direkt.
Ibland går det att vara igång några timmar innan det händer, ibland händer det direkt.
Det verkar som att efter första svartskärm+omstart så händer det mer ofta och snabbare inpå omstarterna.
Ser inget samband med att det händer under load, kan lika väl hända när jag surfar.
Kör Windows 10.
Under Windows XP/Vista/7 fanns det ett "WhoCrashedMe" program där man kunde se loggen på vad som fick datorn att stänga av, har ej hittat ett fungerande sådant till windows 10.
Någon som vart med om något liknande?
Specs på datorn är:
i7 4790k
GTX 770 2GB
16GB 1333Mhz Ram
Nått Asus-moderkort, tror det heter typ B-85, ganska litet kort.
Corsair 650w modular nätagg.