×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
3

DVI Portar gav upp, HJÄLP.

Postat av PHiL0S0PH3R den 13 Juli 2016, 11:47
7 kommentarer · 460 träffar
Hej Fräkbajt!

I natt så ställde jag min dator på Strömsparläge och gick och la mig.
När jag väl vaknade så vägrade mina skärmar ge mig någon signal, jag bytte då till HDMI (Dock med en DVI Adapter i änden som sitter i datorn) och då funkade det.
Dock ger den mig ändå störningar och tänds / släcks emellanåt.

Såg även när jag vaknade att jag hade fått någon ny sorts kontrollpanel i windows för mina bildskärmar/grafikkort.

Kortfattat : Mina DVI Portar ger mig ingen signal och visar ingen bild. Bytte till en DVI Adapter med HDMI kabel och fick bild i ett tredje uttag, men även den får störningar även om den funkar och ger mig en bild.

Är det mina DVI Portar som har dött, eller är det Windowsuppdateringen som har spökat med min dator?

*Kan nu tillägga att min GPU Temp har slutat funka, kan det vara något spök med grafikkortet?
Uppdatering skriven 13 Juli 2016, 12:17
Blåste ur hela datorn på damm/skräp och dyl. och kopplade in den igen.
Ingen av de två understa DVI portarna funkar ännu, men den tredje som sitter lite högre upp funkar utan adapter och direkt från DVI till DVI.
Kan det ha något med uppdateringen som kom över natten att göra?

7 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 7 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..