1
Grafikkorts problem!
Postat av gunzki den 9 Maj 2005, 16:44
4 kommentarer · 40 träffar
Tja!, nu är det såhär att jag precis har köpt ett nytt grafikkort..
det är ett Club 3d Radeon 9800 pro 128mb
problemet är att jag inte kan ändra AGP-Hastigheten, och det gör en j*a stor skillnad på kortet asså...
när man tittar i egenskaper osv på grafikkortet, så kan man ändra där!, jag fyller i 8x och sedan verkställ...
Det står att jag ska starta om datorn för att se om den kan hantera det och isåfall aktiverar det....
men den vägrar att aktivera!!!!
har ett MSI moderkort som stöder 8x agp
och mitt grafikkort har 8x agp....
jag har tittat i bios och försökt ända men det står bara (gråt), så att man inte kan ändra bland alternativen (2x,4x,8x)....
det står bara på auto.....
jag har provat flasha bioset men funkar fortfarande inte...
jag har provat ladda hem nyaste drivrutinerna till grafikkortet...
någon som kan hjälpa mig med detta?
Uppdatering: Tror ni att jag måste uppdatera mitt bios?, eller någon annan som har haft samma problem?
det är ett Club 3d Radeon 9800 pro 128mb
problemet är att jag inte kan ändra AGP-Hastigheten, och det gör en j*a stor skillnad på kortet asså...
när man tittar i egenskaper osv på grafikkortet, så kan man ändra där!, jag fyller i 8x och sedan verkställ...
Det står att jag ska starta om datorn för att se om den kan hantera det och isåfall aktiverar det....
men den vägrar att aktivera!!!!
har ett MSI moderkort som stöder 8x agp
och mitt grafikkort har 8x agp....
jag har tittat i bios och försökt ända men det står bara (gråt), så att man inte kan ändra bland alternativen (2x,4x,8x)....
det står bara på auto.....
jag har provat flasha bioset men funkar fortfarande inte...
jag har provat ladda hem nyaste drivrutinerna till grafikkortet...
någon som kan hjälpa mig med detta?
Uppdatering: Tror ni att jag måste uppdatera mitt bios?, eller någon annan som har haft samma problem?