-1
datorn startar inte
Postat av taggedplayer12 den 16 Januari 2016, 20:26
9 kommentarer · 370 träffar
Min stationära PC startar inte och jag skulle vilja ha hjälp med att klura ut varför då hårdvara inte är min starka sida. När jag startar den så går den igång, det blinkar rött och blått som det ska och sedan efter kanske 1-2 sekunder så stängs den av, varefter den startas igen och efter ytterligare 1-2 sekunder stängs den av, och så fortsätter det så i en oändlig loop tills jag själv håller in avstängningsknappen.
Den startar alltså knappt 2 sekunder och stängs sedan av, sedan startas den av sig själv, stängs av, försöker starta, stängs av osv. Räcker med att jag trycker en gång på knappen så går den in i en loop. Ingen startbild kommer upp på skärmarna heller utan dom är bara svarta.
Vad kan problemet vara? Har testat att kolla ifall något sitter löst och provat dammsuga datorn. Den har fått "svalnat" 1 vecka då jag varit bortrest så den borde verkligen inte vara överhettad.
Den startar alltså knappt 2 sekunder och stängs sedan av, sedan startas den av sig själv, stängs av, försöker starta, stängs av osv. Räcker med att jag trycker en gång på knappen så går den in i en loop. Ingen startbild kommer upp på skärmarna heller utan dom är bara svarta.
Vad kan problemet vara? Har testat att kolla ifall något sitter löst och provat dammsuga datorn. Den har fått "svalnat" 1 vecka då jag varit bortrest så den borde verkligen inte vara överhettad.