Hjälp, datorn hittar inte grafikkortet längre
Hej,
Igårkväll när jag stängde av datorn så fungerade allt som det skulle. Jag spelade HoN och ingenting var annorlunda.
Min skärm klarar 1920x1080.
När jag startade datorn nu på morgonen så fick jag ett felmeddelande. "Bluescreen 6.1.7600.2.0.0.256.1" och när jag kom in i windows så var upplösningen 800x600.
Jag har försökt att ladda ner drivrutinerna till mitt grafikkort på nytt, geforce gtx 580, men utan framgång. När jag öppnade nvidias kontrollpanel så fick jag ett felmeddelande där det stod "no supported hardware detected".
Kan någon snälla hjälpa mig och förklara vad som kan vara fel och vad jag kan göra åt det? Jag är jättetacksam för all hjälp på förhand.
Det resulterade att deras kontor var tvungna att ha väktare för att de blev hotade när de som brukade få bidrag inte fick det lika frikostigt längre.
Sen finns det ju kommuner som betalar hemresan till "ensamkommande flyktingbarn", tillbaks till landet där de blev hotade och förföljda... Roligt nog ska de hälsa på sin familj som de inte hade när de kom hit.
EN kommun sa nej och då gick det till domstol som sa JA till detta för att en annan "yngling" hade fått det betalt av en närliggande kommun.
Du som letar kommer hitta. Man tror inte att det är sant.
"Sen finns det ju kommuner som betalar hemresan till "ensamkommande flyktingbarn", tillbaks till landet där de blev hotade och förföljda... Roligt nog ska de hälsa på sin familj som de inte hade när de kom hit."
Använd källor om du ska föra en diskussion, ser bara löjligt ut när du skriver sådär utan någon uppbackning.
Jag läser varken Aftonbladet, Expressen eller Expo, däremot så läser jag ETC, främst för att Johan Ehrenberg skriver väldigt intressanta artiklar.
Jag kan länka mer men jag är skeptisk till att du överhuvudtaget läser det och känner därför att det inte är lönt att länka.
Nu satt jag bara här ändå så kan fylla på som du kan läsa när du känner för det.
http://www.swedenconfidential. info/2012/06/18/ensamkommande- far-betald-hemsemester-av-over tornea-kommun /
Jag är medveten om att dessa är partiska. Det är dock svårt att få tag på informationen från enligt samhället legitima sidor då de blundar för allt med invandring.
http://meritwager.wordpress.co m /
En opartiskt blogg från folk som arbetar med migrationsärende. Hon har själv jobbat med flyktingar tidigare.
#206 Om du syftar på mig så kan jag meddela att jag inte är politiskt aktiv. Jag är bara trött på hur mina skattepengar hanteras.
hur gick det till
Skrivet med min iPhone
SAMT "Personer som håller sig undan verkställighet av utvisnings eller
avvisningsbeslut (”gömda”) och personer som vistas i landet utan att ha
ansökt om tillstånd för detta (”papperslösa”) ska få laglig rätt till
subventionerad vård motsvarande" = Invandrare som har blivit utvisningsdömda som har begått GROVA brott (till exempel våldtäkt) ska även ingå i detta "fina" paket och finansieras med Svenska skattepengar. Trotts att dom INTE har rätt att uppehålla sig i Sverige.
#218 - För de där bor på ett ställe där man MÅSTE ha ett körkort för att få jobb. Hur fixar man körkort utan pengar eller möjlighet till jobb, kan du förklara?
Jag skojar inte. Dra åt helvete.
De kan ju förresten inte hur-som-helst åka tillbaka till sitt hemland (framförallt är det ju det de MINST vill, även om de ofta just blir det eller skeppad till andra länder (som också nekar dem)). De är ju inte gömda (eller papperslösa, så att säga) utan anledning.
Det handlar helt enkelt om att Sverige är ett för litet land för att agera världssamvete, dessutom på bekostnad av våra egnas trygghet och välmående.
Intressant förresten att du använder ord som "hur många som helst" och "många" när vi talar om mörkertal. Både du och jag vet att det är, som bäst, spekulationer från din sida.
USCH!
rasistdemokraterna 2k15
"Vad är grundläggande mänskliga rättigheter?"
Du tycker alltså man skalämna en annan människa när hen behöver hjälp?
Skrivet med min iPhone
Det verkar som om att du inte vet vad ordet flykting innebär, med tanke på ditt spydiga inlägg.
#235 Jag säger som Ebenezer Scrooge i "En Julsaga" av Charles Dickens.
"Då får dem väl göra det, så minskar överbefolkningen."
Och varför, ska vi hjälpa folk som är här illegalt? Hade jag kommit till deras land så hade jag väl blivit stenad och våldtagen eller något sådant skit.
Skrivet med min Android-mobil
Källa: Statens Invandrarverk: På tal om invandrare (redovisar statistik för 1994)
19 år gamla siffror och dessutom så finns det ingenting som heter statens invandrarverk längre, myndigheten ändrade namn vid 2000 till migrationsverket.
Skrivet med min iPhone
2edgy4u
Vad bestämmer att just fattiga människor skall dö? Varför kan vi inte döda dig och din familj och ta era tillgångar och ge de fattiga istället?
Edit; "Han beter sig dåligt så istället för att förbättra hans beteende ska jag sjunka till samma nivå". Nice.
Skrivet med min Android-mobil
Min poäng är att om man ska sitta och fladdra med siffror så kan man väl ändå ha siffror som är relevanta för dagens samhälle så man kan prata om dagens samhälle och inte det som var för 20 år sedan.
Sen kan man tänka sig hur många som kommer till Sverige är egentligen "flyktingar".
Är det verkligen så att alla som kommer hit är verkliga flyktingar?
Det vore källa om du kunde understryka att alla som kommer hit är flyktingar som sagt..
Ja dom som är flyktingar är nog det eftersom att man kallar dem för det.
Sen att du är en cynisk person det är en annan sak.
#252 Menar du att ALLA de som kommer till Sverige är flyktingar enligt dig, eller hur menar du nu?
På vilket sätt är det relevant att ta upp mig i den här debatten?
Därför att det är du som insinuerar att de personer som flyr från sina länder ljuger om det och det är cyniskt.
Det sa jag aldrig och jag menade det inte heller för det vore väldigt korkat, det jag menar är att det finns en skillnad på flyktingar och invandrare.
Jag har aldrig förnekat att det skulle finnas riktiga flyktingar som kommer hit till Sverige...
Det som jag var kritiskt till det jag sa, är hur många som egentligen är riktiga flyktingar till Sverige.
Är du medveten om att flykting nämns i samma andetag som invandare?
D.v.s. att bägge orden är synonym till varandra?
Flyktingen är väl en invandrare såfort han immigrerar till ett nytt land?
Bägge orden är inte synonym till varandra eftersom att dom inte betyder samma sak.
D.v.s att de inte är synonyma till varandra.
-En invandrare är alltså en person som flyttar till ett annat land.
-Medan en flykting är en person som är på flykt från sin hemort.
Sen kan man säkert diskutera hur länge som helst man kan kalla flyktingen för invandrare o.s.v men jag ser inte hur det är relevant eller ens lönt att lägga ner tid på för att om man har fått flykting status och man flyr till ett annat land så anser jag att man bör understryka att man är flykting.
Men har flyktingen etablerat sig i ett nytt land, så kan man snarare kalla honom för en invandrare.
Men visst, jag såg det från ett annat perspektiv...
Dags att vända blad:
För tredje gången, kan du hämta faktaunderlag till din tes som stryker att de flesta invandrare som kommer till Sverige är just svenskar?
Det korrekta vore väl invandrare med flykting status?
Men vi vänder där.
Det har jag inte påstått det var nog någon annan :)
Bara för att vissa länder har en helt ohuman syn på världen och människor så behöver inte vi följa samma smutsiga exempel. Behandla alla oskyldiga människor likadant, alla har rätt till att leva.
Men nu verkar så att Sverige är det land där papperslösa är den nya adeln som håvar in kulor utan att lyfta ett finger:
Papperslösa ska få rösta:
http://unvis.it/www.dn.se/leda re/huvudledare/vem-far-rosta-i -skuggsamhallet
Papperslösa får rätt att gå i gymnasium från och med i sommar:
http://www.expressen.se/nyhete r/billstrom-sagade---och-tog-t illbaka /
DN med sin tiggar-propaganda
http://www.dn.se/sthlm/snart-s ka-claudia-hem-till-sin-sjuka- dotter
Jag själv känner mig inte längre motiverad att betala massa skatt när jag vet att jag kan få nästan samma samhällsservice om jag utger mig för att vara "papperslös" (om inte bättre).