×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

BenQ dvi-dual link problem

Postat av SLUTA REJVA den 2 December 2015, 07:29
5 kommentarer · 560 träffar
Tjena! Jag har då en BenQ XL2411 som jag använt sen juni ungefär. Den har sedan dag 1 varit inkopplad med den DVI kabel som följde med i kartongen. Den har drivit i 144Hz utan problem, fram till igår. Helt plötsligt slocknade skärmen. Tvn som var inkopplad på hdmi utgången slocknade också då jag körde "extend these displays".

Startade om datorn, och skärmen funkar fram till inloggningen, sen kommer ett meddelande upp på skärmen som lyder "incorrect cable, please connect the dual link dvi cable that came with your monitor"

Problemet är ju att kabeln jag använder är just den som följde med när jag fick skärmen. Dessutom så dog den ju bara helt plötsligt. Tvn funkar prima om man kör den ensam på hdmi. Ska prova med annan kabel i eftermiddag.

Någon som haft samma problem? Har googlat utan större framgång. All hjälp uppskattas!

Tack på förhand / Fredrik
Uppdatering skriven 2 December 2015, 20:31
——————————EDIT—————————————-

Har nu testat att köra skärmen igen med DVI. funkar inte. Det är en DVI-D Dual link. precis som det ska vara. Däremot så har jag fått igång den med hjälp av hdmi. så skärmen funkar att använda just nu iaf. Men vill ju ha DVI så att jag får ut mina 144Hz igen. Hann inte fixa fram en ny DVI-D kabel idag, så får fixa det imorgon. Är väl bara att hoppas på att kabeln inte vill vara med i leken längre. Dock så tvivlar jag, är jävligt rädd att det ska vara firmware som e kass.. Men det återstår att se.

Tar fortsatt gärna emot alla tips jag kan få. Kommer uppdatera imorgon efter jag provat ny DVI-D kabel och berätta hur det har gått! Tills dess, langa mig lite andra tips :D Mvh
Föregående tråd
Nästa tråd

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 5 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..