Köpte mer RAM till datorn, ddr3 8gb(2x4) 1600. Jag har ddr3 8gb (2x4) 1600. Inte samma märke men det ska väl inte spela roll? Sen hittar inte datorn min nya hårddisk. Lackar ur, HJÄLP!
Uppdatering skriven 15 Juli 2015, 13:56
Nu funnkar hårddisken men datorn startar fortfarande inte upp när jag trycker i dom nya RAM minnerna.
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Så länge datorn bootar som vanligt borde minnena sitta som de ska, och fungera.
tryck windows-knappen>högerklicka på "dator">tryck på egenskaper
Där ser du om du har 16gb ram eller inte, annars in i BIOS.
Att datorn inte hittar hårddisken skulle kunna vara för att den inte är formaterad, högerklicka på "dator" i windows-menyn och tryck på hantera. Sedan fliken "diskhantering". Där borde du se om det finns något utrymme som är svartmarkerat(inte allokerat utrymme). Välj utrymmet och formatera så borde din nya disk ploppa upp som vanligt.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
tryck windows-knappen>högerklicka på "dator">tryck på egenskaper
Där ser du om du har 16gb ram eller inte, annars in i BIOS.
Att datorn inte hittar hårddisken skulle kunna vara för att den inte är formaterad, högerklicka på "dator" i windows-menyn och tryck på hantera. Sedan fliken "diskhantering". Där borde du se om det finns något utrymme som är svartmarkerat(inte allokerat utrymme). Välj utrymmet och formatera så borde din nya disk ploppa upp som vanligt.
EDIT: Fläktarna bara snurrar och datorn startar om sig ända till jag stänger av den.
#4 är de precis likadana? 1600Mhz, 4gb styck, ddr3, allt som det ska?
In i bios och se om den känner av 16gb minne.
A-Minne - A-Minne - B-Minne - B-Minne