Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Datorproblem

Postat av Shiver yo mama den 12 April 2015, 03:04
26 kommentarer · 419 träffar
Tjenare! Nu är det så att jag har haft problem med datorn sedan veckan efter jag köpte den. Den är inköpt den 3e december 2014.
Den innehåller en I7 4790K, Zotac 970 AMP! Extreme, Corsair Vengeance 1600mhz 16GB, Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3
Problemen är Bluescreens och spel kraschar om och om igen.
Ibland kan jag spela i timmar utan att det händer, men ibland händer det efter 5 minuter.

Jag har testat att byta ut Grafikkortet mot min syrras, problemen kvarstod.
Jag har testat att byta ut ramen till min brors, problemen kvarstod.

Första gången jag skulle lämna in mitt moderkort så gick det sönder när det var påväg dit, så jag köpte ett nytt moderkort
och killen på Inet sade att han var 95% säker på att det var moderkortet som var trasigt, så jag köpte ett nytt, men problemen kvarstod.

Jag lämnade in CPU, Ram, Moderkort och PSU hos Inet och de stresstestade och felsökte i 1,5 vecka och jag fick igår en ny CPU då de hittade fel på den.
Jag fick tillbaka datorn i fredags och byggde ihop den men likt förbannat så kvarstod problemen.

Vad i helvete ska jag göra?! Jag är på gränsen till att köpa en ny jävla dator för jag börjar bli RIKTIGT jävla frustrerad på detta nu.
Föregående tråd
Nästa tråd

26 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar