Då har jag äntligen fått hem mitt nya mekaniska tangentbord QPad MK-85 som jag vann på BrutalCS tävling. Och jag måste säga att nu förstår jag varför mekaniska tangentbord är att föredra. De känns så otroligt mycket bättre. Och ljudet är fantastiskt. Jag trodde ärligt talat inte att det skulle vara någon skillnad - tangentbord som tangentbord trodde jag, men ack så fel jag hade.
Kör ni med ett mekaniskt tangentbord och vad tycker ni?
Hade ett qpad mk-85 men nu har jag Xtrfy XG1-R LED och är riktigt nöjd :D
Meeeen, blir att köpa ett nu med nya datorn.. Några tips på ett som har knappar som inte låter ÖVERDRIVET mycket?
lite dyrt (~1,300:-) med frakt o tullavgift från USA men utmärkt kvalité på grejerna. mitt känns likadant som för ett år sedan när jag fick det! rekommenderas om du har pengar för det :-)
dock ska jag köpa röda eller bruna switchar när detta dör :P
Corsair K90 röda
Logitech G710+ bruna
CM Storm Rapid-i blåa
CM Storm Rapid-i röda
Kör med blåa CM Storm atm, det är tenkeyless. Men nu när du säger det är det nog dags att switcha till mitt röda CM Storm. Väldigt skönt att gå från blåa till röda ett tag och sen röda till blåa. Vettefan varför.
Ska ta och kolla på de där 2
Någon som orkar förklara skillnaden mellan red brown blue whatever switches?
- https://www.youtube.com/watch?v=2OfUAQiIOWQ
Ta tid och kolla igenom dessa 2 videos så ska du få en bättre förståelse .
Finns mycket att läsa om man bara googlar. Vad du menar med G knappar vet jag inte. Mekaniska tangentbord kan se olika ut, ha olika knappar etc precis som vanliga tangentbord, skillnaden sitter i hur tangentbordet är uppbyggt. Stor skillnad när det kommer till kvalité också. Själv hade jag inte köpt ett mekaniskt tangentbord eftersom de är ganska dyra, så jag är glad att jag vann ett.