Dags o bygga dator, amd eller nvidia?
Hejsan! nu var det ett bra tag sedan jag spelade något datorspel. Har vart upptagen med dittans och dattans men efter att blivit varslad denna skitmånad så ska jag börja lira wow, swtor, Cs go, kanske något annat också. Idag har jag en laptop som jag slösurfar runt på men den är inte dugbar för spel, ...SÅ!
Nu vänder jag mig till er mina fellow nerds!
Vad är bra i dagens läge?
kommer man långt på nya versionen i5?
Vad ska man ha för grafik kort för att maxxa dessa spel jag nämnt?
Samt vad för ram minnen?
SSD ska jag ha, men vilken typ av ssd?
Vad har du för grafikkort? hur upplever du din spelkänsla? kan den bli bättre?
Also, poll <3
Med Shadowplay kan du antingen spela in videos i realtid precis som Fraps eller Dxtory, men du kan dessutom spara de föregående 1-15 minuterna från det att du trycker på angiven knapp. Det är extremt smidigt om du vill spara en plötslig eller oväntad händelse som precis skedde, men som du inte lyckades få med på film eftersom du inte spelade in just då.
Nvidia alla dagar i veckan och ett 970 klarar dom spelen utan problem.
Ram kör jag på 12Gb kingston HyperX FURY blå
SSD så är nog intels alltid bäst men jag och många jag känner har Samsungs 840 diskar och har inga problem än och väldigt nöjda :)
Kort 1. AMD Radeon 6970 2GB
Kort 2. Nvidia Geforce GTX570 1280MB
På papper så ska AMD Radeon 6970 vara marginellt bättre.
Efter lite tester så kom jag fram till att Nvidia kortet var snabbare och stabilare jämfört med AMD kortet. AMD kortet fick en högre maxfps med ca 10 fps skillnad, men kunde sjunka mycket mer när det blev för krävande.
Så jag säger, allt beror på din budget. Vill du lägga ner extra cash så kör du på Nvidia, annars så äre AMD som gäller.