Tjenare fragbite! Köpte en dator för ca 2 år sedan och har knallat lite och uppgraderat denna under tidens gång.
Just nu sitter det i...
cpu : Intel core i5 4670k 3.40 ghz
gpu : amd radeon hd 7770
moderkort : B85M E45
hdd : ingen aning vet dock att det är 2 tb
ram : 8gb samma här dock, ingen aning
psu : cheiftec 550w bronze eller något liknande.
Har även köpt en vattenkylare och lite extra fläktar osv så kylningen är det inget fel på iaf.
Nu kommer vi till mina problem. Jag fick för ett tag sedan virus på datorn och jag märkte att det var nånting som hände med den för allt blev som segare (far cry4 laggade och även FL studio började sega ihop). Sen så började innehållet i till exempel mappar och liknande snurra och gick inte att läsa in och därav mina misstankar om virus. Gjorde en systemåterställning men märker inte speciellt stor skillnad förutom att alla laddningsproblem försvann. Jag misstänker att min cpu har lagt av då fl studio också laggar eller? Bytte till denna cpu för lite mindre än ett år sedan och det var för att min förra lade av (var ganska likt denna gång). Lite tråkigt om jag måste byta processor igen... Sen så kommer jag till nästa problem... Tänkte att det kanske är värt att, om det nu är cpun som har gett upp, gå in och fibbla lite i bios och prova å se om det blir nån förbättring. Vet att mitt moderkort är alldeles för kasst för att till exempel overclocka men man kanske kan prova ge den lite ström så den får lite mer kräääm! Nä men jag provade overclocka just när jag köpt cpun men märkte då att det var nå fel med moderkortet eller nånting för att om jag drog upp ghz till tex 3.8 så gick den ner till 3.6 under heavy load men den var på 3.8 när den knappt var på load alls och jag fann aldrig ett sätt att fixa detta... Jag gav upp och lät processorn va på 3.4 istället och så har det fått vara. Men ett problem är då att jag kommer inte in i bios... Har ett CM storm nånting mekaniskt skit som inte alls funkar att använda före windows laddningsbild kommer upp och det går alltså inte att gå in via bios under uppstartandet av datorn. Där uppkommer ännu ett problem att windows startbild ibland fryser helt och står så tills man startar om och datorn kör en reparation.
Det blev lite mycket och jävligt kladdigt nu men om det är någon som ids göra mig lite klokare angående dessa problem så skulle jag vara tacksam. :*
1. Mitt tangentbord startar inte innan jag har möjlighet att gå in i bios.
2. Windowsladdningsbild fryser ibland.
3. Datorn har börjat lagga (tror det är cpun)
Märkte i slutet att texten blev åt fan men jag ides inte skriva om allt och jag ville att alla detaljer om på vilket sätt datorn laggade osv skulle vara med :D
http://gyazo.com/9e396b34795c5530cbf23c20276a74a0
#4 nej fick bara med en usb-miniusb
Ska jag prova köpa ett nytt moderkort och se om det blir någon skillnad? Om det inte blir det när jag har provat överklocka osv så är det väl lika bra att köpa en ny processor ändå... Men det förutsätter ju att någon kunnig kan säga om det är processorn det är fel på. Kan tillägga att jag märker att det kan vara extremt stor skillnad på hur bra datorn funkar från session till session. Till exempel så körde jag en cinebench för drygt 4h sedan och fick ett klart sämre resultat än vad jag fick nu