1
Tips till den okunnige!
Postat av torkel# den 23 November 2014, 02:34
8 kommentarer · 411 träffar
Tjena!
Sitter för tillfället på en fyra år gammal burk som laggar till minsta lilla aktivitet. Min vision är väl egentligen att kunna uppgradera datorn på ett sätt så att den klarar av lite modernare spel och arbetar något snabbare än vad den gör i detta nu. Vet ju som sagt inte jätte mycket om datorer, så om det kanske räcker att byta en del, eller bara skrota skiten och satsa på en ny vet jag ju inte själv.
Om jag nämner de delar som jag har i datorn, skulle ni då kunna tipsa om någon bättre del, då man är rätt så värdelös på det här med komponenter osv... om inte, lev livet! puss
HD500GB Samsung SP SATA2 7200RPM Spinpoint F3
CPU AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz, 8MB,125W, AM3, BE
Kab Antec Three Hundred ATX, Ej PSU
DVD±RW Samsung 22X DL Sva rt, Bulk, SH-S223C/BEBE
MK Asus M4N75TD AMD 980a, AM3, ATX
GK PCIe GB GF GTX 460 OC 1GB
PSU Corsair TX 650w
Sitter för tillfället på en fyra år gammal burk som laggar till minsta lilla aktivitet. Min vision är väl egentligen att kunna uppgradera datorn på ett sätt så att den klarar av lite modernare spel och arbetar något snabbare än vad den gör i detta nu. Vet ju som sagt inte jätte mycket om datorer, så om det kanske räcker att byta en del, eller bara skrota skiten och satsa på en ny vet jag ju inte själv.
Om jag nämner de delar som jag har i datorn, skulle ni då kunna tipsa om någon bättre del, då man är rätt så värdelös på det här med komponenter osv... om inte, lev livet! puss
HD500GB Samsung SP SATA2 7200RPM Spinpoint F3
CPU AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz, 8MB,125W, AM3, BE
Kab Antec Three Hundred ATX, Ej PSU
DVD±RW Samsung 22X DL Sva rt, Bulk, SH-S223C/BEBE
MK Asus M4N75TD AMD 980a, AM3, ATX
GK PCIe GB GF GTX 460 OC 1GB
PSU Corsair TX 650w