Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

FPS-drop - ny dator

Postat av fElIxDaNiElSsOn den 14 Oktober 2014, 01:13
15 kommentarer · 2 123 träffar
Så, vet att ni kommer säga att jag ska googla osv. men har sökt runt överallt utan att finna en lösning, så provar skriva här ändå.

Som rubriken lyder så har jag alltså köpt en ny dator för bara någon vecka sedan, men ändå har jag fps-dropp i alla spela jag provat (CS:GO, Diablo, LoL och WoW).

Specsen är:
Intel core i5 4690K @ 3,5GHz med original CPU-kylare
Nvidia GeForce GTX 770
550W PSU

Har kollat temperaturen och processorn går MAX upp i 40° och GPU'n går upp i MAX 81°.

Kör för övrigt på väldigt låga grafikinställningar på de flesta spelen så datorn borde ju klara av det. Har även provat ändra processor-prioritet men det verkar inte hjälpa.

Någon som har en lösning på detta?

MVH fElIxDaNiElSsOn
Uppdatering skriven 14 Oktober 2014, 18:42
EDIT: Höjde nu RPM på gpu-fläkten så den går inte över 60° nu, men fps droppar fortfarande. På t.ex. diablo ligger jag på 300-400 fps på vissa ställen vid liten belastning, men droppar ner rätt ofta till 30-40 fps av någon anledning :S

På CS:GO ligger jag på ~150fps (vilket imo är för lågt med tanke på att jag kör låg upplösning med alla settings på low) men även där fps-droppar jag ner till ~50-60 fps någonstans

15 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 15 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..