Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Radeon 9800se problem

Postat av whoppen den 3 Maj 2005, 17:22
22 kommentarer · 49 träffar
Jag har köpt ett nytt ati radeon 9800se (club 3d) som inte fungerar som de ska.

det fungerar helt fint i windows, men när man spelar spel t.e.x cs,ut2004 och andra 3d-spel fungerar det inte alls bra:

Prestandan är helt ok, men när man har spelat en stund ca 10-20min stängs spelat av och går till windows/spelet låser sig->datårn slocknar/ spelet låser sig för nån sekund sedan blir det bluescreen med felmeddelandet IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.

samma sak händer om man spelar nått gratis 3dspel på nätet (i browsern)

Jag har formaterat datårn flera gånger och prövat med olika drivrutiner, har också köpt ny power och processor.

har skickat in kortet på service men dom hittade inget fel på de som dom skickade ett nytt kort.

har också testat om det skulle ha varit att kortet blir överhettat genom att ha datorn "öppnad" bredvid ett öppet fönster och riktat en bordsfläkt mot datårn, men utan resultat, nu har jag slut på ideer om vad det kunde vara så därför frågar jag er!

Vad är fel på min dator/grafikkort?

Hoppas ni kan hjälpa mig, tack på förhand

****EDIT****

Resten av datan består av

Amd athlon xp 3000+

512mb ram

asus motherboard

350w power

22 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 22 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..