Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Nybyggd dator får ingen ström.

Postat av zlakke den 18 September 2014, 21:51
8 kommentarer · 752 träffar
Tjenare!

Nu är det såhär att jag bestämde mig häromdagen för att uppgradera min dator med nytt nätaggregat, nytt moderkort, processor, grafikkort och en SSD.
Köpte:
Nätaggregat: Corsair CX600M (600W)
Moderkort: MSI B85M-E45
Processor: Intel Core i5 4690
Grafikkort: MSI GTX 770 Gaming PhysX "Twin Frozr IV"
SSD: Kingston SSDNow V300 120GB
Processorkylare: Cooler Master Hyper TX3 EVO

Problemet är följande;
Jag fick hjälp av en polare som har en del mer erfarenhet inom datorbyggande. Vi fick ihop möget till slut med lite slit o pill. I extas sprang jag fort som attan med besten i händerna, ställde ner datorn och kopplade in allting. Jag höll tummarna och klickade en gång på Power-switchen efter jag hade knäppt på switchen på nätagget, men blev besviken. INGENTING hände.
Kopplade ur allting, kollade så att 24-pins kontakten satt som den skulle, dubbelkollade så att alla pins för Power switch, HDDLED, reset switch och allt det där satt rätt med polerna. Har pillat och grejat i snart 2 timmar men blir fan inte klok på skiten.

Det sitter distanser på moderkortet så kortslutning borde inte vara felet. Är det någon som har en blekaste aning om vad felet kan vara, eller är nätagget eller moderkortet defekt?
Justdet! Borde tillägga att när jag har kopplat ur datorn efter ännu ett desperat försök, pillat och kollat lite och sen testar igen så blinkar HDDLED lampan fram på chassit till (rött) och sen ingenting mer.

Tackar så mycket på förhand!

8 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 8 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..