Hallå, har några funderingar kring denna dator:
https://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1435283&su=1AD77E2C-D48E-4B90-9FA8-62906DD3DB15
Processorn, är det någon annan processor som är mer prisvärd som tex i5?
Övrigt: Ser den bra ut eller skulle du gjort några ändringar på denna setup?
Denna dator borde klara av wow och cs utan som helst problem va?
Och behöver jag en sådan "kraftfull" processor för dom spelen?
Eller skulle det räcka med i5-4690k?
https://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1435292&su=C9BF4D4F-F370-4E4B-A842-4BB967F5C5A6
Eller har man för ett kraftigt grafikkort för att kunna utnyttja GT770 till fullo om man kör med i5an?
Tacksam för svar så jag vet innan ja lägger en beställning! :)
Blir väl wcleave eller rmp som vanligt.
destrolock/mage/resto-shammy
men va vet jah : E
och folk som säger rmp, är ni seriösa?:) rmp är compen med högst skillcap över 2.5-2.6k, alla med en clue kan intyga detta
Att jag gör en idiot av mig... jadu, tråkigt för mig.
Btw lite roligt att du bajtade en AJ-tråd exakt :p
Protection warrior, marksmanship hunter och holypaladin
Jag spelar inte protret, och sedan så tycker jag att alla har rätt till att uttrycka sin åsikt.
RMP är helt enkelt OP för:
- Galen damage, de kan sitta på en warrior en hel match och inte göra något annat, ändå landar de en kill. Jag assisterar mina lagkamratar med freedoms, sacrifices osv men efter det så är det kört.
- En massa kontroll, slows, poly, fear, stuns... the list goes on.
- Man kan inte damaga dem, SHIELDS ARE SKILL.
Varför jag tycker att RMP är OP? Vet inte, kan bero på att RMP kontrar min comp totalt, men det är min åsikt. Jag tycker inte att beastcleaves är OP, för att i kontrar dem osv.
Alltså är detta en tråd som handlar om "MIN COMP ÄR SKILL, DIN ÄR OP".
Jo de kan man, försök lite hårdare.
"Jag tycker inte att beastcleaves är OP, för att i kontrar dem osv."
vad spelar du för setup?
OnT: African Turtlecleave
som jag sa i #5, på hög rating är rmp compen med högst skillcap. vet att många kommer flama sönder mig för detta, men det är min och många andras åsikt.
Jag spelar Ret/Arms/RDruid
top tier comp är ju african turtle
Ska druiden satsa på att cyclona mycket eller mest fokusera på healingen?
Sist jag provade den combon så blev vi raped av wizardcleave och rmp.
Lirar dock själv rmp och beastcleave och african turtle är så jävla lamt att möta.
Men iallafall, ni ska inte dela DPS 95% av gångerna utan attacka ett target med snabba switches.
Druiden ska satsa på att cyclona DPSen som vi inte attackerar för att störa honom, då räcker HoTs till rätt så väl. Sedan kommer ju DRs in, då är det bara att byta, eller så stannar du kvar, det beror på HP/CDs använda osv, du ser nog vad man ska göra i vissa lägen.
Wizardcleave: Sätt ut hög press och stör deras warlock så mycket som möjligt. Dispella saker som flameshock och immolate, få in det i paladinens skalle. Kita pillars som fan och hoppas på en burst opportunity på warlocken med cc på healern. Om compen har en mage så är det ggpcw, en bra mage låter er inte ens komma fram till någon.
RMP: Börja helst med mage, switcha sedan till priest och tvinga en PS. Switcha tillbaka till mage och sedan priest igen.
Druiden bör fokusera på att hålla er uppe, spamma vad som helst, cyclona gärna roguen om han får tid.
Hoppas på att outlasta med att använda paladinens ccs som HoJ och repentance till defensiva syften. Låt paladinen poppa sacrifice om han inte blir focusad.
Outlastar ni den första minuten så jämnar oddsen ut sig. Freedom prio på warrior, gärna under en stun. Sedan måste ni ha tur med dispels, inget är lika deprimerande som att dispella fem stacks av winters chill innan du kommer åt det du vill dispella.
Basically, switcha mellan mage och priest. CCa rogue, ingen nytta att slå på honom pga alla hans galna survival CDs, om inte roguen råkar gå lågt på en bladestorm och blir bortglömd.
Magen bär verkligen på teamet här så nyckeln är att stoppa honom från början.
Detta är en hardcounter till eran setup och den enda compen som kan slå er fast de ligger 300 rating under er.
Har säkert glömt något, lägger förmodligen till lite i en edit sedan.