Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Du kan ju börja med att ta bort Windows licensen. Onödiga pengar. Kör på linux vettja! Eller så kan du fixa windows gratis så att säga.
i7 är inte nödvändigt om du bara ska spela då duger i5 gott och väl. Om du vill överklocka i framtiden köp en CPU med "k" efter sig. T.ex. intel i7-4790k
För pengarna du sparar när du skiter i windows licens kan du lägga på ett GTX 770.
#4 Dummaste jag har hört. Jag har inte betalat för windows och jag har inga krångel och jag har alla uppdateringar och jag har svårt att tro att det skulle vara svårt att sälja datorn för det inte kommer med någon windows licens.
Krångel beror ju lite på hur man tänker. Om du köper en riktig licens får du en skiva med som du kan enkelt installera om om du får enn hdd fail eller något liknande. Plus du slipper fixa bootbar usb.
Förstås det blir svårare att sälja den, har sålt en del datorer och det lönar sej att ha en laglig version.
Ungefär likandant som skillnaden mellan att sälja en jailbreakad iphone mot en upplåst?
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Behöver du hyperthreading går du med i7 annars går du med i5. Kraftigare nätagg skulle vara bra att spendera pengar på :)
SSD är också ett plus :)
i7 är inte nödvändigt om du bara ska spela då duger i5 gott och väl. Om du vill överklocka i framtiden köp en CPU med "k" efter sig. T.ex. intel i7-4790k
För pengarna du sparar när du skiter i windows licens kan du lägga på ett GTX 770.
Förstås det blir svårare att sälja den, har sålt en del datorer och det lönar sej att ha en laglig version.
Ungefär likandant som skillnaden mellan att sälja en jailbreakad iphone mot en upplåst?