1
SS rival - input lag(?)
Postat av krutjygga den 3 Augusti 2014, 20:43
8 kommentarer · 595 träffar
Hej hallå!
Nu äre så att jag har ett litet problem. Om det är hårdvaran eller någon inställning vet jag inte riktigt.
För er som vet hur det känns när man har vSync på när man spelar kommer förstå vad jag menar, precis så det känns fast inte riktigt lika mycket. Och nej, jag har inte vSync på. Avslaget i både nVidia-kontrollpanelen och i spelet.
Är som att musen har in-put lag.
launch options: -threads 4 -high -freq 120 -novid
800*600
high
resten är inställt på LOW.
m_rawinput 0/1 verkar inte hjälpa heller.
Har inte ändrat några inställningar annars. Allt är helt standard.
Testat byta USB-port, installerat om spelet och fipplat med en jävla massa inställningar fram och tillbaka.
Om det är NÅGON som stött på samma problem och ev. lyckats fixa det. Snälla, hjälp! =D
Nu äre så att jag har ett litet problem. Om det är hårdvaran eller någon inställning vet jag inte riktigt.
För er som vet hur det känns när man har vSync på när man spelar kommer förstå vad jag menar, precis så det känns fast inte riktigt lika mycket. Och nej, jag har inte vSync på. Avslaget i både nVidia-kontrollpanelen och i spelet.
Är som att musen har in-put lag.
launch options: -threads 4 -high -freq 120 -novid
800*600
high
resten är inställt på LOW.
m_rawinput 0/1 verkar inte hjälpa heller.
Har inte ändrat några inställningar annars. Allt är helt standard.
Testat byta USB-port, installerat om spelet och fipplat med en jävla massa inställningar fram och tillbaka.
Om det är NÅGON som stött på samma problem och ev. lyckats fixa det. Snälla, hjälp! =D