Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hjälp router/trådlöst internet

Postat av Batman Schwarzenegger den 14 Juni 2014, 22:48
2 kommentarer · 209 träffar
Hej!

Köpte för några dagar sedan en Asus rt-ac56u router istället för min gamla Netgear WNR3500. Den gamla funkade fint, kunde portforworda enkelt och massa andra saker. Pingade lågt trådlöst på CS t.ex och hade full täckning hela tiden. När farsan bytte ut routern till denna eftersom vi gav bort vår netgear router till syrran så kostade denna några hundra lappar mer och var nyare så blev glad och trodde att jag skulle få ännu snabbare internet men så var det inte. Jag installerade den nya routern jätte enkelt och märkte att de fanns 2 stycken frekvenser (2.4GHz & 5GHz) jag är inte så kunnig om detta så vet inte vad detta betyder. Min dator har 3.4 GHz men automatiskt så kopplas min dator till 2.4 frekvensen och 5GHz frekvensen syns inte ens när man ska hitta internet uppkopplingen. Denna nya router gör att jag pingar på CS lite mer och laggar ibland då och då, täckningen är runt 3/5 och 4/5 spalter och inte full som med Netgear routern.
Någon som har samma router eller är kunnig nog om vad jag kan göra för att förbättra signalen och få snabbare, bättre internet? Betalar för 100/10Mbit/s fiber. Får runt 70-90/10 på bredbandskollen med full signal/täckning men brukar då ha runt 3/5 signalspalter som på bredbandskollen visar runt 10-30/7-10 Mbit/s.

Jag har sääkert glömt och att berätta något för att ni ska kunna hjälpa mig så fråga! Är ej så kunnig så därför frågar jag :P Hoppas någon har ork att hjälpa till. Tack på förhand! <3
Föregående tråd
Nästa tråd

2 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 2 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..