Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Blir datorn långsammare av flera skärmar inkopplade ?

Postat av Kaffepannan den 28 April 2014, 10:25
6 kommentarer · 702 träffar
Hejsan! Jag sitter på en laptop med I7, 3,gen, 2.3 mhz, Geforce 660 GTX 3g ram, SSD 128 och 16 gig ram 1600 mhz. Jag bara undrar om man kopplar in t.ex. Tv,n i HDMI uttaget och en extern skärm som extra skärm i AVG uttaget blir datorn långsammare ? Alltså Måste grafikkortet jobba mycket mera än om jag bara kör på laptopskärmen ? Har testat lite när de gäller fps i CS:GO och Dota2 och vad jag märker för skillnad så får jag mycket mer stabilare fps i CS och till och med lite högre 120-200 fps med bara laptopskärmen medans när jag kopplar in dem andra får jag 70-120 fps, även under 70 fps ibland.

Men till själva frågan då igen. Någon som vet om datorns/grafikkortets prestanda försämras så pass mkt när man kör med flera skärmar ? I detta fall en MSI laptop som är snart 2 år gammal.

Tackar för seriösa svar.

CS:GO skins. Bra, Skit eller bara Onödigt ?

23 personer har röstat

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..