1
bluescreen hjälp
Postat av uent den 9 April 2014, 14:44
8 kommentarer · 145 träffar
Tjenare!
Behöver er hjälp med att lista ut vad som är fel på min dator.
Det började med att skärmen började blinka och sedan kom det upp att drivrutinerna för grafikkortet har lagt av. Sedan började jag få bluescreens. Men datorn funkade bra efter att man startade om den. Nu däremot går det inte starta datorn normalt, den får bluescreen direkt och när man startar den och den håller på att ladda alltså innan windows har laddat klart kommer det upp massa !!!!!!!!!!!!!! på skärmen.
Funkar dock perfekt att starta den i felsäkert läge.
Någon som vet vad felet kan vara?
Vill helst inte formatera om datorn pga att jag har så mycket filer/program som jag MÅSTE ha och tar väldigt lång tid att skaffa dessa igen.
Mvh
uent
Behöver er hjälp med att lista ut vad som är fel på min dator.
Det började med att skärmen började blinka och sedan kom det upp att drivrutinerna för grafikkortet har lagt av. Sedan började jag få bluescreens. Men datorn funkade bra efter att man startade om den. Nu däremot går det inte starta datorn normalt, den får bluescreen direkt och när man startar den och den håller på att ladda alltså innan windows har laddat klart kommer det upp massa !!!!!!!!!!!!!! på skärmen.
Funkar dock perfekt att starta den i felsäkert läge.
Någon som vet vad felet kan vara?
Vill helst inte formatera om datorn pga att jag har så mycket filer/program som jag MÅSTE ha och tar väldigt lång tid att skaffa dessa igen.
Mvh
uent
Uppdatering skriven 9 April 2014, 14:47
Btw, rensade fläktarna efter för jag trodde att grafikkortet kanske blev överhettat, men det hjälpte inte.