Hej Fragbite!
Då var det dags att beställa ny gamingdator för att spela mestadels CS:GO på. Det jag har byggt ihop ser ut så här:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/6540525/2014-03-01
Vilken fps tror ni jag kan hamna på med denna? Samt finns det något byte av delar jag bör göra?
Tack på förhand!
Skulle jag ha köpt då jag gjorde din dator, tystare samt att nätagget är modulärt då du har valt ett litet chassie så behöver man inte få så mycket sladdar över.
1. SSD är ett måste. Ta en gammal hårddisk och använd som lagringsenhet.
2. Valde ett bättre moderkort. Moderkort är viktigt samt att detta har stöd för snabbare minnen.
3. Valde snabbare minnen för köper du en sån processor får du ta och klocka systemet lite!
4. Bygg datorn själv. Det är inte svårt titta på någon film på youtube, lägg ner en kvart och läs lite i moderkortets manual.
Han behöver även OS i.
Vill man ha ett billgare system kan man bygga det runt en amd fx-6300 som överklockas till 4ghz utan några problem. Att man upplever att en dator känns "snabb" idag beror mycket på ssd hårddisken då windows nu startar på 20 sek och laddningstiden i spel blir mycket kortare så en ssd är viktig tycker jag. 1 tb lagringsdisk kostar ju inte speciellt mycket.
Budget; 8-9k.
MÅSTE ha OS och montering!
Om detta ABSOLUT inte är ett val: http://www.inet.se/kundvagn/visa/6540647/2014-03-01
SSD är inget krav för att få bättre spelprestanda. För det är väl det din polare vill få ut? Spelprestanda? CS:GO är mycket CPU-krävande, så en 4670k känns som ett måste. Vill han, så kan han överklocka processorn en bit till och få ut ännu mer enkla FPS i spelet, om det är viktigt. Med ditt val av moderkort går inte detta, då INTEL kräver ett z87-chipset för att detta ska gå. Möjligheten finns ju för framtiden nu i alla fall. Det är ju ändå en långsiktig investering vi pratar om här! :)
I vilket fall, lycka till.
Här har du ett Amd system men klarade inte av att ta bort en SSD då det är så skönt att ha i sitt system.
Ett system med inte i5 processorn kommer att ge dig mer fps i cs:go och alla andra spel för den delen också, men det är ju lite dyrare. 300 fps i cs har jag inte en aning om då jag själv inte har några liknande delar. Någon annan kanske kan fylla i på den fronten?
Som #6 nämner så gör ssd hårddisken inte att du får mer fps. Men spel och windows laddas snabbare.
Vilken ska jag välja? Vilken hade ni valt?
Med #7 Får du otroligt mycket snabbare laddtider i windows och program, med hjälp av en SSD, med den kompromiss att du får en mycket sämre processor (som är den del man vill fokusera på mest om man vill lira just CS:GO). Sen känns det väldigt framkrystat att skaffa en 64gb SSD. Då kan man lika gärna skita i det i mitt tycke. Bara personliga åsikter.
Brukar alltid själv predika om att SSD är ett måste, men i ditt fall så hade jag skippat det, då det egentligen inte är ett måste.
Jag ser det ungefär såhär:
Du köper en supersnabb bil, med litet lastutrymme, plats för 2 personer, för mer pengar = SSD.
Du köper en vanlig VOLVO för en billig peng, som gör det den ska, har plats för 5 personer, och har ett väl tilltaget lastutrymme = Vanlig HDD.
Kanske lite långsökt, men men :)
http://www.inet.se/kundvagn/visa/6540729/kalle
Ändrade på lite delar. Är det för dyrt får man ju börja fundera på vad som man inte behöver. Så som ssd. och någon hundralapp går det att spara på nättagget också.
Lycka till.