Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Korrupt hårddisk?

Postat av Låst Konto 256421 den 21 Februari 2014, 19:45
5 kommentarer · 616 träffar
**Läs Uppdatering**

Vad i helvete....
Har en Western Digital 500gb extern hårddisk som jag har film etc på.
Jag förde nyss över en film till en laptop med den, inga problem. När jag var klar så drog jag usb sladden utan "säker borttagning" då jag aldrig har gjort det, och nu när jag kopplar in hårddisken till vilken dator som helst så finns den inte under hårddiskar in Datorn. Det står att den kopplas in och den finns i enhetshanteraren.
Går jag in i Diskahantering så står det att den inte är initierad. Högerklickar jag och väljer initiera hårddisk så står det "Begäran kunde inte utföras på grund av ett fel i I/O-enhet".

Googlade och hittade att om man drar ut hårddisken när den håller på att överföra filer eller nått så kan det typ bli korrupt? (Höll som sagt inte på att föra över nått)

Har ofc testat olika usb uttag, och 2 olika datorer. Vad ska jag göra? Trodde inte att någon faktiskt använde säker borttagning eller att det faktiskt var farligt.
Har jag fakkat upp hela hårddisken, kan 'recovera' det som låg på den?
Uppdatering skriven 21 Februari 2014, 19:58
Jahopp drog ur den och väntade en stund, satte in den igen och nu funkar den.
Uppdatering skriven 21 Februari 2014, 20:00
Det konstiga är att den upptänktes av datorn innan men jag kunde liksom inte gå in på den då den inte låg under hårddiskar och den var "oidentifierad" i diskhanteringen

Kör du med säker borttagning?

16 personer har röstat

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 5 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..