Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Orsaker till lägre fps?

Postat av ezac den 30 Januari 2014, 12:25
18 kommentarer · 1 233 träffar
Hej!

Köpte denna dator i september. Klarar BF4 på ultra utan problem. Har dock inte kollat om det är stadiga fps eller om den vandrar lite upp och ner.

Men grejen är den att i andra spel "får jag känslan" av att den borde ge mer fps än vad den gör. Och sen har jag även märkt att spelen ger mer fps när jag kör med Vsync i..?

LoL: Vsync på så hoppar den från 150 ner till 80 sen upp osvosv. Om vyncen är av så ligger jag på runt 90

CSGO så kommer jag inte upp till 300fps. Nu var det länge sen jag titta. Men tror jag ligger på 190-215 där runt. Men jag kanske ljuger för er nu.

Minecraft: Har lockat så jag vill ha 120fps. Och när vcynken är på så går den mellan 112-120 fps. Inte 120 stadiga. Om vcynken är av ligger den vid 90-100 tror jag. Kommer då inte upp till 120

OBS! Innan någon börjar gnälla att man inte behöver mer än 60 fps osv för att det ska flyta på så vill jag bara tillägga att detta inte har något för spelets prestanda att göra när jag spelar. Utan att jag tror något kanske inte stämmer?

Jag mejlade INET och skrev ungefär lika som jag gör nu. Och han tyckte jag skulle ladda ner nå program för att se om HDD, ram, cpu fungerar som det ska. Men då jag inte sa att jag hade win8 så fanns ju bara dom programmen till win7.

Så till min fråga nu.

Vet ni vad som kan orsaka lägre fps? Vad har ni för fps i dessa spel och har ni bättre/sämre dator då? Tycker det är så konstigt att jag får mer fps med vsync i och då är den även AV i nvidiapanelen

Tror ja har fått med all information
På återseende
Uppdatering skriven 30 Januari 2014, 17:08
Glömde länka min dator jag köpte haha! https://www.inet.se/kundvagn/visa/3932759/4gb

18 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 18 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..