Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Datorstrul!

Postat av SuppE den 19 Januari 2014, 14:22
6 kommentarer · 467 träffar
Tjena alla tappra gamers!

Med datakrångel ett ex antal månader så är denna kis tålamod äntligen över och vänder mig hit till fragbite och dess kunskap att få en gnutta hopp att kunna lösa denna gåta.

Lite snabbt om denna dators karriär vid mitt roder:

Köpte datorn i somras, började med att lägga om windows ( den var nämligen bättre begagnad och skulle firra nytt windows som tyvärr, blev vista! )

Och den fipplade med installationen, men fick in det efter lite om och men, men märkte snabbt att det inte stod rätt till, mumble disconnectade stup i kvarten förutom när jag var ingame, webläsaren laggade konstant och datorn kändes jäkligt rutten med andra ord...

Lite senare in mot hösten så bestämde jag mig att göra en ominstallation av datorn, och denna gång tänkte jag bege mig in på Win7. Vilket inte ALLS funkade, det kom felmeddelande efter felmeddelande och som den problemlösaren man är, så blev det vista, IGEN!

Men denna gång blev datorn snabb, men då började annat att skita sig, Cs:Go, eac, flashplayer osv.
Jag fick flera felmeddelanden och med lite googling så blev svaret att jag var tvungen att ha Service pack 1 som jag tydligen inte hade installerat... Snabbt och gjort laddar jag ner skit....förlåt, service pack 1 och skulle köra igång men misslyckades, nu minns jag inte självaste felmeddelandet men det gick inte helt enkelt, och supporten hade tydligen lagt ner typ 2008 eller något så att få hjälp av dom, är ju lika värt som att sitta och skita utan papper.

Då var tiden inne för lite brainmastering, jag tänkte att "Om jag tar min gamla dator, installerar allt på den hårddisken och sen bara skiftar över, det borde ju funka?"
Sagt och gjort, jag satt igår, säkert 8 timmar, installerade varenda liten jävla satans uppdatering och med leendet på läpparna när allt var klart, var det dags att skifta över hårddisken till gojävlasatta-burken, kopplar in datorn, startar....BLUESCREEN, alltså va i helv....

Så frågan är nu Fragbitare, vafan är galet med datorn? Min misstanke är att moderkortet är lite fläng och behövs en dask eller en macho-variant på den för att senare kanske köpa ett nytt?
Gissar på att ingen kotte i hela världen har haft såna här problem, så jag känner mig jävligt speciell.... Tyvärr är det inte på det bättre sättet.

Hoppas på er kunskap, MVH
Föregående tråd

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..