1
Ny pc, problem med delay i samtliga spel
Postat av rebar den 22 December 2013, 22:30
1 kommentarer · 421 träffar
Hej!
Har en nyinköpt PC som jag fick häromdagen se specs nedan:
MSI Z87-G43 ATX
Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
Corsair Carbide 200R Svart
ASUS DVD±RW DRW-24F1ST Black
ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC
Datorn är helt nyinstallerad, senaste drivrutinerna, senaste uppdateringarna, directx uppdaterat, osv osv.
Till problemet:
Samtliga spel jag kör är det delay / stutter på dom spelen jag testat är CS GO / Wow / A:C Black Flag / Splinter Cell Blacklist
Känns som allting är en bit efter när man drar musen t.ex, när man rör musen mycker så blir det pixligt i vissa lägen, FPS ligger bra i cs GO, i wow kan de ndroppa till ca 40-60, vet att wow är dåligt optimerat men borde flyta bättre,
Har stängt av vsync i både wow och på grafikkortet men samma problem kvarstår.
Skärmen som används är : BenQ RL2455 24" körs med HDMI
Vore kanon om någon kunde hjälpa till och komma med idéer då man köpt en ny dator så borde den göra jobbet =)
Har en nyinköpt PC som jag fick häromdagen se specs nedan:
MSI Z87-G43 ATX
Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
Corsair Carbide 200R Svart
ASUS DVD±RW DRW-24F1ST Black
ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC
Datorn är helt nyinstallerad, senaste drivrutinerna, senaste uppdateringarna, directx uppdaterat, osv osv.
Till problemet:
Samtliga spel jag kör är det delay / stutter på dom spelen jag testat är CS GO / Wow / A:C Black Flag / Splinter Cell Blacklist
Känns som allting är en bit efter när man drar musen t.ex, när man rör musen mycker så blir det pixligt i vissa lägen, FPS ligger bra i cs GO, i wow kan de ndroppa till ca 40-60, vet att wow är dåligt optimerat men borde flyta bättre,
Har stängt av vsync i både wow och på grafikkortet men samma problem kvarstår.
Skärmen som används är : BenQ RL2455 24" körs med HDMI
Vore kanon om någon kunde hjälpa till och komma med idéer då man köpt en ny dator så borde den göra jobbet =)