Hejsan.
Min dator började helt plötsligt sluta att fungera. Jag vett att det finns ström då en lampa lyser på moderkortet. Jag har tryckt fast kablarna som går från starta-knappen till moderkortet ordentligt. Även tagit bort för att kolla on/off knappen och den fungerar, men skiten startar inte. Tagit bort alla kablar i datorn och satt tillbaka dom igen. Sen när jag drar ut strömkabeln så lyser strömmen fortfarande i 4 minuter kanske, den ska försvinna direkt när jag klickar igång datorn dvs på vanliga startknappen.
Har även kollat att kablarna som går in i datorn fungerar, igenom att byta ut varenda kabel till datorn.
För strömmen ifrån startknappen går till en och samma ställe på modekortet och där verkar allting fungera
Datorn har alltid fungerat jätte bra, men hänt så på senaste tiden att när man drar ut strömsladden
till datorn så flippar den totalt. Brukar få vänta någon timme sedan startar den, men inte vid detta
tillfälle. Nu får den ström som vanligt, drar ut strömkabeln ur datorn och datorn har kvar strömmen
i kanske 4 minuter. Testar klicka på startknappen då strömmen ska försvinna. Men icke gör den det.
Någon som kan rädda mig nu, vore sjukt tacksam!