Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

GTX 780 Lagg i BF4? Processor? Ingame inst?

Postat av LÅST KONTO 69358 den 10 November 2013, 00:58
32 kommentarer · 918 träffar
Hej!

Mina speccs:

Jag har precis köpt nytt grafikkort; ASUS GTX 780. Då tänkte jag att allt skulle flyta utomordentligt på LOW i BF4 iaf. Det gör det väl men har 0,2-0,5 sek lagg var 8-15 sek eller när jag vänder mig om snabbt osv ibland. Sjukt irriterande när man ska ha top of the notch och bilden fryser till nån tredjedels sekund ibland.

Är det min processor kanske som är för långsam? För att CPU anvädningen ligger 50-70 % i aktivitshandlaren när jag spelar.

Hårdvara:
CPU: Intel(R) Core(TM) i7-3770 CPU @ 3.40 3.40
RAM: 16,0
OP: 64 bitar windows 7
GPU: ASUS GTX 780 DCU II 3GB
SDD: SDD 840 evo samsung 120 mb (25% ledigt utrymme)

Mina frågor är:

1. Hur många kärnor har jag i processorn? Vilken generation är det? Och är den egentligen för långsam för GPU:n? Flaskhals?
2. Ska jag ha GPU Tweaker installerat eller behöver jag inte det om jag ändå inte klockar/tweakar nåt?
3. Med speccs ovanför, hur höga inställningar vore jag klara inne i BF4 hel utan lagg och ca 60-100 fps? Vad kör proffsen?
4. Vad är det som gör att det hackar till ibland i BF4 när jag kör på LOW?

Tack på förhand!
Föregående tråd

32 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 32 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..