1
Hjälp mig att uppgradera min dator!
Postat av Dino1993 den 24 Oktober 2013, 11:44
9 kommentarer · 233 träffar
Halloj.
Sitter och spelar på en stenålders dator just nu. Köpte min dator för ca 10-12 år. Har aldrig riktigt köpt en ny/uppgraderat den pga att det faktiskt aldrig laggat på det ända spelet jag spelar/spelat någonsin, League Of Legends.
Men på senare tiden har jag fått vissa FPS-Dropp på spelet och dött utav anledning. Så nu är det ta med fan dax att göra något åt skiten innan jag misshandlar min flickvän eller min hund.
Varför jag frågar om eran kunskap är för att jag har noll-koll på vad som är bra och vad som är dåligt till en dator.
För tillfället drivs min dator av:
CPU: Intel Core 2 Duo - E4400 2.0 GHz
Grafikkort: Något sämre Nvidia som ligger på 512 mb.
Ram 2046 MB
Windows Vista.
Kan inte så mycket mer om specifikationerna. Som sagt, är inte så kunnig. Men kan inte tänka mig att dom andra komponenterna är något bättre..
Köpa en ny dator är inget alternativ pga ekonomin.
Vad skulle ni rekommendera för en liten snabbare uppdatering på hårdvaru biten?
Sitter och spelar på en stenålders dator just nu. Köpte min dator för ca 10-12 år. Har aldrig riktigt köpt en ny/uppgraderat den pga att det faktiskt aldrig laggat på det ända spelet jag spelar/spelat någonsin, League Of Legends.
Men på senare tiden har jag fått vissa FPS-Dropp på spelet och dött utav anledning. Så nu är det ta med fan dax att göra något åt skiten innan jag misshandlar min flickvän eller min hund.
Varför jag frågar om eran kunskap är för att jag har noll-koll på vad som är bra och vad som är dåligt till en dator.
För tillfället drivs min dator av:
CPU: Intel Core 2 Duo - E4400 2.0 GHz
Grafikkort: Något sämre Nvidia som ligger på 512 mb.
Ram 2046 MB
Windows Vista.
Kan inte så mycket mer om specifikationerna. Som sagt, är inte så kunnig. Men kan inte tänka mig att dom andra komponenterna är något bättre..
Köpa en ny dator är inget alternativ pga ekonomin.
Vad skulle ni rekommendera för en liten snabbare uppdatering på hårdvaru biten?